خبرگزاری کار ایران

امام جمعه اهل سنت چابهار:

اهل سنت، فتواهای تکفیری‌ها را حرام می‌دانند

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۶۸۱

جریان های تکفیری، نتیجه سال ها فعالیت آمریکا و اسرائیل است و این دو کشور می خواهند ممالک اسلامی را تکه تکه کنند.

امام جمعه اهل سنت چابهار گفت: ما مسائل و فتواهای تکفیری ها را محکوم کرده و حرام می دانیم و هیچ اعتقادی به این مسائل نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، مولوی عبدالرحمن سربازی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام، با اشاره به اینکه با تفکر می توان تکفیری ها را ریشه کن کرد، ابراز داشت: تکفیر، ثمره تلخ حب ریاست و شهوت در ثروت است و این گروه تروریستی به خاطر داشتن این دو، دست به هر کاری می زنند.

وی افزود: جریان های تکفیری، نتیجه سال ها فعالیت آمریکا و اسرائیل است و این دو کشور می خواهند ممالک اسلامی را تکه تکه کنند.

امام جمعه اهل سنت چابهار، امام حسین(ع) را نشان آزادی در دین اسلام دانست و تصریح کرد: پیامبر(ص) رحمه العالمین است و همه ما وظیفه داریم طبق عقاید ایشان قدم برداریم که سعادت و سربلندی نیز در این راه است.

عبدالرحمن سربازی با بیان اینکه فتوای تکفیری ها مطابق با اسلام نیست خاطر نشان کرد: فتوا دهنده باید در برابر علما زانو زده و طبق آموزه های آن ها عمل کند و همچنین حافظ مقام مرجعیت باشد. فتوا دادن کار هر کس نیست.

وی گفت: علمای اهل تسنن فتواهای تکفیری ها را به هیچ وجه قبول ندارند و آن ها را محکوم می کنند. اهل سنت در سراسر دنیا بر اساس ضوابطی که در فقه وجود دارد حرکت می کنند.

امام جمعه اهل سنت چابهار ادامه داد: در مسائل سیاسی رهبری شایسته داریم که همه پیرو ایشان هستیم و همیشه به سخنان ایشان گوش خواهیم کرد.

سربازی درپایان تاکید کرد: ما مسائل و فتواهای تکفیری ها را محکوم کرده و حرام می دانیم و هیچ اعتقادی به این مسائل نخواهیم داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز