خبرگزاری کار ایران

فرماندار قائم شهر خواستار شد؛

نهادینه کردن فرهنگ صحیح ازدواج، در جامعه

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۶۷۰

حضور جوانان در کلاسهای مشاوره ای پیش از ازدواج، مهارتهای ازدواج و مهارتهای زندگی، همانند آزمایش پیش از ازدواج اجباری شود.

فرماندار قائم شهر گفت: تمام راهکارهایی که برای بهبود ازدواج و پایداری این امر مقدس در جامعه ایرانی اسلامی وجود دارد، باید فرهنگ سازی و نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، مهدی محمدی، در جلسه ساماندهی امور جوانان با بیان اینکه برگزاری کارگاههای ازدواج و مهارت های زندگی در جامعه نیازی اساسی است اظهار داشت: معتقدم که تمام راهکارهایی که برای بهبود ازدواج و پایداری این امر مقدس در جامعه ایرانی اسلامی وجود دارد، باید فرهنگ سازی نهادینه شود.

وی ادامه داد: باید برای دانش آموزان و والدینشان در دبیرستانها، کلاس های مشاوره قبل از ازدواج برگزارشود و در این راه، کمک گرفتن از خیرین برای مسئله مهمی مانند ازدواج و پیوند آسمانی ضروری است.

فرماندار قائم شهر با بیان اینکه آموزشهای بعد از ازدواج را نیز باید جدی گرفت افزود: چه بسا بسیاری از ازدواج ها به خوبی سر می گیرد ولی به مرور زبان زوجین نمی توانند به تنهایی مسیر خود را پیدا کنند و گاها بدلیل مسائل خیلی کوچک به بیراهه می روند و نهایتا به جدایی ختم می شود.

محمدی، دعوت از دانشگاهیان و اساتید فن برای بهره گیری از نقطه نظرات آنها را مهم دانست و تصریح کرد: بر این اصل معتقدم که تمام راهکارهایی که برای بهبود ازدواج و پایداری این امر مقدس در جامعه ایرانی اسلامی شهروجود دارد، باید فرهنگ سازی نهادینه شود.

وی، افزود: حضور جوانان در کلاسهای مشاوره ای پیش از ازدواج، مهارتهای ازدواج و مهارتهای زندگی، همانند آزمایش پیش از ازدواج اجباری گردد.

نماینده عالی دولت در قائم شهر، در رابطه با کسانی که در هر شرایطی طلاق گرفته اند گفت: باید در این زمینه ها نیز تحقیق و پژوهش و نتایج آن بررسی و آموزش داده شود.

محمدی، اظهار داشت: همه باید در حوزه کاری خودمان تلاش کنیم تا افراد ناتوان را با آموزش به افراد توانمند تبدیل کنیم تا بتوانند به جامعه و مردم خود خدمت کنند. همچنین، باید مشاغل خانگی را توسعه دهیم تا خانه داری که شرایط کارکردن درمحیط بیرون از خانه را ندارد و مایلند در منزل کمک خرج خانواده باشد نیز بتواند فعالیت نماید.

وی، در پایان گفت: باید، راهکارهای ازدواج آسان را ترویج و گسترش دهیم و به کسانی که واقعا می خواهند در این راه به جوانان کمک کنند تسهیلات خوبی ارائه دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز