خبرگزاری کار ایران

خسوس مدرس است تا سرمربی؛

درودگر: آقای افتخاری، ریگی به کفش نداریم، عقل به سر داریم / فوتسال اموال‌شخصی کسی نیست

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۶۳۹

من بارها و بارها به فدراسیون تذکر داده‌ام و خواهش کرده‌ام نسبت به این موضوع جدی فکر کنند. بنده به عنوان کسی که فوتسال را دوست دارد حضوری از کفاشیان خواهش کردم در تصمیمش در مورد خسوس تجدیدنظر کند

رئیس سابق کمیته فوتسال معتقد است خسوس کاندلاس مدرس فوتسال است و با این رشته آشنایی دارد، اما نمی‌تواند سرمربی تیم ملی ایران باشد، چون مربیگری مقوله متفاوتی است.

گفت‌وگوی صادق درودگر با خبرنگار ایلنا را در زیر بخوانید:

* در مورد ادامه کار خسوس در تیم ملی چه نظری دارید؟

خسوس یک مدرس است و با فوتسال آشنایی دارد، اما مربیگری چیز دیگری است. ما در ایران مدرسان‌خوبی مثل احمد خداداد، جلال چراغپور و مرتضی محصص داریم که سرمایه‌های ما هستند، اما آیا آنها مربیگری می‌کنند؟ باید در این زمینه فدراسیون جدی عمل کند.

* شما در این زمینه اقدامی کرده‌اید؟
من بارها و بارها به فدراسیون تذکر داده‌ام و خواهش کرده‌ام نسبت به این موضوع جدی فکر کنند. بنده به عنوان کسی که فوتسال را دوست دارد حضوری از علی کفاشیان خواهش کردم در تصمیمش در مورد خسوس تجدیدنظر کند، چون با این شرایط هر روز علاقه‌مندان به فوتسال کم می‌شوند و در آینده ضربات‌سهمگینی خواهیم خورد.

* هشدارهای شما با واکنشی هم همراه بود؟
آن زمان که من هشدار دادم بقیه گفتند منتقدین ریگ به کفش دارند، اما من می‌گویم آقای افتخاری منتقدین ریگ به کفش ندارند، بلکه عقل به سر دارند و دل‌شان برای فوتسال می‌سوزد و نگران هستند چون برای این رشته زحمت کشیده‌اند و تا وقتی نگاه این باشد که منتقدین ریگ به کفش دارند سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و کسی که فکر کند خودش همه چیز را می‌داند هیچی نمی‌داند.

* پیشنهاد جدیدی برای بهبود شرایط فوتسال ندارید؟
من از اعضای کمیته فنی فوتسال می‌خواهم تشکیل جلسه اضطراری بدهند و از کفاشیان و هیات رئیسه فدراسیون جدی تقاضا کند که سریع تغییر ایجاد کنند. به نظر من ناکامی هایی که در تیم های پایه ملی و فوتسال پیش آمده مربوط به کمیته فنی و توسعه است چون به نظر من این کمیته نه فنی است و نه رویکرد توسعه‌ای دارد.

* به نظر شما چرا افتخاری از خسوس دست نمی‌کشد؟
چون اطلاعاتش اندک است. افتخاری از فوتسال دور است و در این فضا نبوده و اطلاعی ندارد که فوتسال کجا بوده و از کجا به اینجا رسیده و این شیوه باعثدلسردی سرمایه‌گذاران می‌شود. فرش‌آرا کلی هزینه‌کرده و یکی از مسئولان آنها به من گفت اگر شرایط اینطوری باشد دیگر علاقه‌ای به فعالیت ندارند، چون هیچ توجهی به فوتسال نمی‌شود و در سکوت بازی‌ها برگزار می‌شود و مثل بازی‌های محلی با این رشته برخورد می‌شود. چه عواملی باعثشد شن‌سا، تام ایران‌خودرو و دانشگاه آزاد رفتند؟ باید دقت کنیم جایی که هستیم اموال شخصی نیست و سرمایه مملکت است و به بقیه اجازه حرف‌زدن و انتقاد کردن بدهیم و هر کسی که انتقاد کرد نگوییم ریگ به کفش دارد.

* در زمان شما جو راندیرو سرمربی تیم‌ملی شد. سطح‌فنی جوراندیرو و خسوس را چطور مقایسه می‌کنید؟
من جوراندیرو را برای برای تیم‌های پایه آوردم تا به بازیکنان جوان ما آموزش جدید فوتسال بدهد. تیم ملی را هم جوان کرده بودیم و در آن مقطع مربی در سطح‌جهانی نداشتیم، اما الان حسین شمس، شمسایی، رعدی، ابطحی و خوراکچی را داریم که از خسوس برای مربیگری در تیم ملی جلوترند. ما وقتی تیم ششم و هفتم رنکینگ‌جهانی هستیم باید مربی در سطح‌جهانی داشته باشیم. خسوس مدرس است، اما سرمربی خوبی نمی‌تواند باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز