خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد:

افزایش قیمت ۵.۶ تا ۷ درصدی هزینه ثبت‌نام کربلا

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۶۱۶

پایین‌ترین قیمت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و بالا‌ترین قیمت ۲ میلیون و ۶۰۰هزار تومان خواهد بود / این افزایش قیمت عمدتا به دلیل کیفیت مناسب هتل‌های ما در سال جاری است.

رئیس سازمان حج و زیارت از راه‌اندازی سامانه فاخر حج و زیارت برای نخستین بار خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید اوحدی امروز(یکشنبه) در نشست خبری با موضوع گزارش اقدامات صورت گرفته پیرامون ساماندهی زائران اربعین با اعلام این خبر افزود: در سنوات گذشته یکی از مشکلات جدی مردم صف کشیدن مقابل دفا‌تر خدمات زیارتی بود، اما امسال با راه‌اندازی سامانه فاخر این مشکل حل شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت دو سویه بودن این سامانه را یکی از مهمترین قابلیت‌های سامانه مذکور عنوان کرد و افزود: علاوه بر آن یک سیستم برنامه اطلاع رسانی نیز داریم و دو هفته فرصت داریم که ۶۰۰ هزار نفر را در سامانه ثبت نام کنیم.

اوحدی یادآور شد: روز جمعه استانهای قم، تهران، ‌البرز و فارس ثبت‌نام کردند که ثبت‌نام آنها با موفقیت انجام شد و در روز شنبه نیز ۱۲ استان دیگر ثبت‌نام کردند و امروز نیز سامانه ما برای استان‌های باقی مانده فعال بوده است.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: از این لحظه ۷۲ ساعت به زائرین فرصت داده می‌شود، به کاروانهایی که تعیین شده مراجعه کنند که با پرداخت وجه، ثبت‌نام آن‌ها قطعی خواهد شد.

اوحدی تاکید کرد: از چهارم آذرماه نیز هر روز یک بار ۵۰ اولویت را تا تاریخ ۲۰/۱۲ / ۹۳ اعلام می‌کنیم و پیش‌بینی این است که زائرین به هیچ عنوان دراین مورد نگرانی نداشته باشند و قطعا می‌توانیم تا اولویت ۴۵۰ را اعلام کنیم.

وی قیمت‌های ثبت‌نامی را شامل هشت گروه عنوان کرد و گفت: پایین‌ترین قیمت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و بالا‌ترین قیمت ۲ میلیون و ۶۰۰هزار تومان خواهد بود که بر این اساس میزان افزایش قیمت ۵.۶ تا ۷ درصد است.
رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: این افزایش قیمت عمدتا به دلیل کیفیت مناسب هتل‌های ما در سال جاری است.

وی خاطر نشان کرد: پروازهای ما نیز از ۱۳ آبان تا ۲۰ اسفند است و ثبت‌نام‌های بعدی نیز از حدود اوایل اسفندماه از طریق همین سامانه اعلام خواهد شد.

وی در رابطه با راهپیمایی اربعین نیز خاطرنشان کرد: با آسیب‌شناسی که از مراسم اربعین سال گذشته داشتیم، امسال بلافاصله بعد از اربعین سال گذشته ستادی در سازمان حج وزیارت تحت عنوان ستاد دائمی راهپیمایی اربعین با حضور ۲۶ دستگاه تاثیر گذار تشکیل شد و تاکنون ۱۲ جلسه ستاد اربعین تشکیل شده که مصوبات خوبی نیز داشته‌ایم.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین تصریح کرد: اولین مصوبات ستاد این بود که روح و جوهر مردمی حرکت را حفظ کنیم.

وی گفت: امسال با توجه به شرایط ویژه منطقه یقینا این همایش بزرگ جهانی قطعا حاوی یک پیام جهانی هم برای دنیا و هم برای گروه‌های تکفیری خواهد بود.

اوحدی اظهار داشت: یکی از سیاست‌های ما این است که تراکم جمعیت را به دلیل اینکه کریدورهای خروجی ما برای حداکثر دو یا سه هزار نفر فراهم شده، از نقطه صفر مرزی به شهرهای اصلی بکشانیم.

وی ادامه داد: برای تسهیل سفر نیز سازمان حج و زیارت سامانه‌ای را برای سیستم‌های ۱۸۰۰دستگاه خدمات راه‌اندازی کرد که در این سامانه افراد می‌توانند هم ویزای خود را و هم تاریخ خروجشان را دریافت کنند.

اوحدی اعلام کرد بر اساس ظرفیت مرز‌ها تا به این لحظه ۷۵ هزار نفر به این سامانه وصل شده‌اند.

وی در ادامه اظهار داشت: برای آن دسته از زائرینی که ثبت‌نام کرده‌اند، امسال اقامتشان در شهرهای خرمشهر و مهران به صورت رایگان انجام خواهد شد و بسیاری از اردوگاههای راهیان نور در اختیار این عزیزان قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین خاطرنشان کرد: همچنین اداره گذرنامه جمهوری اسلامی ایران، تسهیلاتی را فراهم کرده که براین اساس در محل استقرار این زائرین، مهر خروج را بر روی گذرنامه‌های آنها صادر می‌کنیم و در نقطه صفر مرزی نیز تطبیق گذرنامه با چهره افراد انجام خواهد شد.

وی اعلام کرد: امسال تمام زائرین اربعین صددرصد براساس قراردادی که سازمان حج و زیارت مقرر کرده به صورت رایگان تحت پوشش بیمه ایران قرار می‌گیرند و همچنین صد درصد زائرین تحت پوشش کامل خدمات درمانی هلال احمر به صورت رایگان هستند.

اوحدی اعلام کرد: سه قرار گاه در مرز شلمچه، چزابه و مهران تشکیل شده و دبیران و فرماندهان قرارگاه راهیان نور در این ستادها حضور دارند.

وی افزود: یک ستاد اربعین نیز در سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق توسط سفیر محترم دانایی فر تشکیل شد.

رئیس سازمان حج و زیارت از فراهم آوردن تعدادی اتوبوس توسط شهرداری خبر داد و افزود: شهرداری تعدادی اتوبوس را فراهم کرده و با هماهنگی سازمان حج و زیارت مجوز اتوبوس‌ها را اخذ کرده‌ایم و این اتوبوس‌ها در مرزهای شلمچه چزابه و مهران مستقر می‌شوند.

وی ادامه داد: شهرداری ۱۵۰ دستگاه اتوبوس شهری را فراهم کرده و ۱۵۰ دستگاه اتوبوس نیز توسط قرارگاه کربلا تهیه شده و هر اندازه که شهرداری تعداد اتوبوس‌های بیشتری را در اختیار ما قرار دهد، می توانیم تسهیلات بیشتری برای زائرین فراهم کنیم.

اوحدی گفت: ۲۵ دستگاه آمبولانس نیز توسط هلال احمر به فاصله هر ۵ کیلومتر در مسیر کربلا تا نجف مستقر شده است.
رئیس سازمان حج وزیارت همچنین اعلام کرد: سازمان حج و زیارت تعداد زیادی چادر را برای اسکان ضروری زائران در اختیار ما قرار داده است.

وی همچنین اعلام کرد: تمهیدات حضور سه بالگرد نیز توسط هلال احمر در مرزهای ما فراهم شده وچنانچه مجوز حضور آنها در داخل مرزهای عراق صادر شود، قطعا از آنها استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته یکی از معضلات جدی زائرین کمبود سرویس‌های بهداشتی و تامین آب بود، ‌ افزود: امسال در مرز چزابه که شاید به لحاظ زیر ساخت دارای کمترین امکانات بود، حدود ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی فراهم شده که ۴۰ چشمه آن از طریق سازمان حج و زیارت ایجاد شده است.

رئیس سازمان حج وزیارت با توصیه‌ای به زائران اظهار داشت: خواهش ما از زائرین این است که به توصیه‌هایی که توسط سازمان حج وزیارت، ‌نیروی انتظامی و کیوسک‌های اطلاع رسانی داده می‌شود، توجه جدی داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به رد و بدل شدن پیامک‌ها در میان زائرین مبنی براینکه کنسولگری‌های عراق آمادگی دارند در نقطه صفر مرزی نیز ویزا صادر کنند، ‌ تاکید کرد: توصیه ما این است که زائرین حتما قبل از اربعین به اخذ ویزا اقدام کنند تا هنگام عزیمت در مرزها دچار سردرگمی نشوند چرا که سال گذشته بسیاری از معطلی ها مربوط به گرفتن ویزا در مرز بود.

اوحدی با بیان اینکه زائرین باید آمادگی مواجه با مشکلات طبیعی را داشته باشند، خاطر نشان کرد: ‌ این سفر یک سفر کاروانی نیست و ما در ستاد اربعین هر آنچه که در توانمان بوده برای تسهیل سفر فراهم کرده‌ایم، اما در بحثاسکان واقعیت این است که هیچ مجموعه ای توانایی اسکان ۱۶ میلیون زائر را ندارد و تقاضای ما از زائرین این است که از همراه آوردن افراد سالمند و ناتوان و کودکان که در این مسیر راهپیمایی بعضا با مشکلاتی مواجه می‌شوند، خودداری کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت از زائرین خواست که حتما امکانات اولیه ای نظیر پتو یا داروهای خاصی که مورد نیازشان است را با خود به همراه داشته باشند.

وی در خصوص مسائل امنیتی در کشور عراق نیز تصریح کرد: خوشبختانه پیروزی‌هایی که توسط مردم عراق کسب شده و برگزاری مراسم موفقیت آمیز عاشورا در عراق نشان می‌دهد که دولت عراق توانایی تامین امنیت را دارد، اما زائرین باید توجه داشته باشند که بخشی از امنیت را خود آنها باید تامین کنند و از استفاده از مسیرهای فرعی خودداری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز