خبرگزاری کار ایران

ابوالمعالی به ایلنا خبر داد:

بیستمین جلسه دادگاه مهدی هاشمی به تعویق افتاد

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۶۰۵

تشکیل بیستمین جلسه دادگاه موکلم به زمان دیگری موکول شد که با مشخص شدن زمان آن، این مسئله اطلاع‌رسانی می‌شود.

وکیل مهدی هاشمی گفت: بیستمین جلسه دادگاه موکلم به زمان دیگری موکول شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در حالی که قرار بود بیستمین جلسه دادگاه مهدی هاشمی صبح امروز در دادگاه انقلاب برگزار شود، وحید ابوالمعالی یکی از وکلای هاشمی در این پرونده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، از به تعویق افتادن جلسه دادگاه خبر داد و گفت: تشکیل بیستمین جلسه دادگاه موکلم به زمان دیگری موکول شد که با مشخص شدن زمان آن، این مسئله اطلاع‌رسانی می‌شود.

مهدی هاشمی در اولین روز مهر ماه سال گذشته به کشور بازگشت و در فرودگاه به وی عنوان شد که روز بعد باید خود را به دادسرای امنیت معرفی کند.

روز بعد مهدی هاشمی به دادسرای امنیت رفته و برای وی قرار بازداشت موقت صادر شد.

پس از تکمیل تحقیقات و تودیع وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی، ۲۶ آذر همان سال از اوین آزاد شد. در نهایت پس از ۱۰۷ روز از بازداشت موقت مهدی هاشمی و آغاز رسیدگی به پرونده وی، دادستان تهران ۲۰ دی سال ۹۱ اعلام کرد که کیفرخواست پرونده اتهامی مهدی هاشمی صادر شده و این پرونده به دادگاه ارسال خواهد شد.

پس از ارسال پرونده به دادگاه، ناصر سراج به عنوان قاضی پرونده، ۱۵ اردیبهشت سال ۹۲ را برای برگزاری جلسه محاکمه متهم تعیین کرد. دادگاه رسیدگی به اتهامات مهدی هاشمی در تاریخ یاد شده برگزار شد که متهم از دادگاه تقاضای استمهال کرد اما مشخص شد دلیل این استمهال مشکلات و ایرادات موجود در پرونده بوده است، بنابراین با دستور دادگاه و به منظور رفع نواقص پرونده به دادسرا بازگشت.

با تعیین بازپرس، رفع نواقص این پرونده به طور رسمی آغاز شد و بنابر اعلام حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه و دادستان وقت کل کشور، مهدی هاشمی ۲۱ مهر ماه به منظور ارائه پاره‌ای توضیحات در دادسرا حضور یافت.

با رفع نواقص این پرونده یازدهم و دوازدهم مردادماه اولین جلسه دادگاه مهدی هاشمی برگزار شد که در این جلسه کیفرخواست ۱۳۸ صفحه ای او قرائت شد.

تاکنون ۱۹ جلسه از دادگاه بررسی اتهامات مهدی هاشمی با حضور دو وکیل مدافع یعنی سیدمحمود علیزاده طباطبایی و وحید ابوالمعالی در دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی مقیسه برگزار شده است.

تغییر قاضی پرونده و غیرعلنی بودن جلسات دادگاه از مواردی بود که از ابتدا مورد انتقاد هاشمی و وکلای او قرار گرفت.

اگرچه گمانه‌زنی‌های زیادی در فضای رسانه در خصوص اتهامات مهدی هاشمی مطرح است اما وکلای وی انتساب هرگونه اتهام به وی را تکذیب نموده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز