خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی:

طرح جامع افزایش ظرفیت شالیکوبی‌ها برای کاهش ضایعات برنج تهیه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۵۹۶

در اختیار قرار دادن تسهیلات، زمینه ایجاد تقاضا برای واحدهای تولیدی و صنعتی در زمینه کشاورزی را به همراه دارد.

به گزارش ایلنا، به نقل ازروابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان بابل، با حضور محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی کارخانه شالیکوبی زرین شمال در شهرستان بابل افتتاح شد.

در این مراسم که استاندار مازندران، نمایندگان مردم بابل در مجلس شورای اسلامی و فرماندار ویژه این شهرستان نیز حضور داشتند، وزیر جهاد کشاورزی به فرسوده بودن سیستم‌ها و امکانات شالیکوبی‌ها در کشور اشاره کردو گفت: در این زمینه در حال تهیه طرحی جدید هستیم.

وی یادآور شد: سیستم‌های صنعت شالیکوبی در حال فعالیت، فرسوده هستند و ظرفیت‌های پایینی را به خود اختصاص داده‌اند.

وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: سعی داریم با کمک استانداری و مجموعه دست‌اندرکاران این بخش بتوانیم طرحی جامع در ارتباط با شالیکوبی‌های، مورد نیاز با ظرفیت‌های بالا تهیه کنیم تا با چینش مناسب در چارچوب طرح چند ساله بتوانیم آن را اجرا نمائیم.

حجتی، اضافه کرد: با توجه به منابعی که در اختیار بخش کشاورزی است باید بتوانیم تسهیلات مورد نیاز ساماندهی شالیکوبی‌ها را در یک دوره چهار ساله تامین کنیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در اختیار قرار دادن تسهیلات، زمینه ایجاد تقاضا برای واحدهای تولیدی و صنعتی در زمینه کشاورزی را به همراه دارد.

وی، با اعلام اینکه در حال حاضر شاهد وفور ضایعات برنج در شالیکوبی‌ها هستیم، افزود: با تجهیز شالیکوبی‌ها میزان ضایعات برنج به شدت کاهش خواهد یافت.

حجتی افزود: طرح جامع ساماندهی شالیکوبی‌ها در کشور باید تهیه شود و در همین راستا به صورت ابتکاری چند واحد مناسب شالیکوبی در استان در حال فعالیت هستند.

این مقام مسئول در پایان بیان داشت: همچنین بنا داریم این طرح به صورت جامع تهیه شده و پس از تهیه، ظرفیت‌ها تعریف و چینش‌ها انجام شود و دیگر آن زمان می‌توان دوره زمانی برای قابلیت اجرا را مشخص کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز