خبرگزاری کار ایران

پلک تهران؛ نمایش فیلم روبان سفید میشائل هانکه

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۵۸۷

بیست و یکمین نشست پلک تهران با عنوان سینما _ روایت در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

بیست و یکمین نشست پلک تهران با عنوان سینما _ روایت با نمایش فیلم روبان سفید به کارگردانی میشائل هانکه و سپس نقد و بررسی آن با حضور محمدرضا اصلانی و سعید عقیقی چهارشنبه ۵ آذر در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ روبان سفید(به آلمانی: Das weiße Band) نام یک فیلم درام محصول ۲۰۰۹ به کارگردانی فیلمساز اتریشی میشائل هانکه است. این فیلم برنده جایزه نخل طلای شصت و دومین دوره جشنواره فیلم کن شد.

داستان فیلم در سال ۱۹۱۴ و در آستانه وقوع جنگ جهانی اول در دهکده‌ای فئودالی در شمال آلمان اتفاق می‌افتد. یک سلسله رویدادهای مرموز در دهکده، باعثایجاد سوءظن، بدگمانی و بحران در میان روستائیان شده و زندگی عادی آنها را به هم می‌ریزد. فیلم از زبان پیرمردی به نام یاکوبی روایت می‌شود که داستانی مربوط به گذشته را روایت می‌کند. زمانی که به عنوان معلم و مدیر مدرسه در این دهکده خدمت می‌کرده و ناظر ماجراهای هولناکی بود که در آن ایام در آن روستا اتفاق افتاد. حوادثعجیب و اسرارآمیزی که اهالی این روستا را در بهت و حیرت فرومی‌برد اما همانند فیلم پنهان، نه پلیس و نه روستائیان، هیچکس نمی‌داند، چه کسی عامل وقوع آنهاست.

علاقمندان برای حضور در این نشست می‌توانند چهارشنبه ۵ آذر از ساعت ۱۷ به تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز