خبرگزاری کار ایران

انباشت ۵۸ ماه دستمزد کارگران ریسندگی کاشان

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۵۷۷

«در چند سال اخیر به دلیل پایین آمدن میزان تولیدات این کارخانه توان مالی مناسبی برای پرداخت مطالبات کارگران شاغل و بازنشسته وجود ندارد. به همین دلیل هر ماهه مبالغی حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان به صورت علی‌الحساب به کارگران پرداخت می‌شود.»

منابع خبری ایلنا در کارخانه «ریسندگی وبافندگی کاشان» از تأخیر در پرداخت ۵۸ ماه دستمزد ۳۲۲ کارگر شاغل و پرداخت نشدن سنوات ۳۵۰۰ نفر از کارگران بازنشسته خبر می‌دهند.

به گزارش ایلنا، در چند سال اخیر به دلیل پایین آمدن میزان تولیدات این کارخانه توان مالی مناسبی برای پرداخت مطالبات کارگران شاغل و بازنشسته وجود ندارد. به همین دلیل هر ماهه مبالغی حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان به صورت علی‌الحساب به کارگران پرداخت می‌شود.

بر اساس این گزارش، مطالبه کارگران کارخانه ریسندگی و بافندگی کاشان دریافت حقوق معوقه، رسیدگی به وضعیت بازنشستگی پیش از موعد کارگران نساجی و پرداخت سنوات کارگرانی است که از سال ۸۳ به مرور بازنشسته شده‌اند.

در این زمینه یکی از کارگران کارخانه ریسندگی کاشان گفت: این شرکت در حال حاضر با ۳۲۲ نفر کارگر فعال است که کارفرما ماهانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزارتومان به هریک ازکارگران شاغل پرداخت می‌کند.

به گفته این کارگر مشکل چندین ساله معوقات حقوقی کارگران با فروش بخشی از زمین‌های در تملک کارخانه مرتفع می‌شود.

او در این باره توضیح داد: در حال حاضر اداره تامین اجتماعی کاشان بابت طلب ۵۰ میلیاردی خود از کارخانه دو قطعه از زمین‌های با ارزش کارخانه را در بهترین نقاط شهر کاشان که کاربری تجاری دارند توقیف کرده است. این در حالی است که ارزش واقعی این دو قطعه زمین بزرگ رقمی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است.

او گفت: تامین اجتماعی کاشان راضی به آزاد سازی زمین‌های توقیف شده نیست و در این زمینه با مسئولان استانی همانند شورای تامین استان اصفهان برای رفع مشکلات کارگران و کارخانه همکاری نمی‌کند.

گفتنی است، شورای تامین استان اصفهان در سال ۹۰ مصوب کرد برای استمهال بدهی‌های ریسندگی و بافندگی کاشان از درآمد حاصل از فروش املاک مازاد بر مصرف این کارخانه، برای بخشی از بدهی‌های موجود استفاده شود.

به گفته وی، اگر این زمین‌ها طبق مصوبه شورای تامین استان اصفهان به فروش برسد حدود ۴۰ درصد از کل مبلغ بدست آمده بابت بدهی تامین اجتماعی و سایر طلب کاران پرداخت می‌شود و مابقی پول‌ها برای پرداخت مطالبات کارگران و احیاء کارخانه هزینه خواهد شد.

به اعتقاد این کارگر ریسندگی و بافندگی کاشان کمبود مواد اولیه، عدم تامین نقدینگی، واردات بی‌رویه منسوجات خارجی و طلب بالغ بر ۲۰ میلیون تومانی هر کارگر از مشکلات اصلی این واحد تولیدی بزرگ و قدیمی نساجی در شهرستان کاشان است.

او گفت: دولت وظیفه دارد نسبت به رفع موانع موجود و تامین اعتبارات لازم جهت تامین مواد اولیه برای ادامه حیات این واحد بزرگ تمهیدات جدی‌تری بیاندیشد.

به گفته وی، در محرم سال جاری دولت فقط بیش از یک میلیون پیراهن مشکی آماده از کشور چین وارد کرد. اگر دولت بجای پر کردن جیب چینی‌ها و افزایش اشتغال آنان کمی به فکر کارگران واحد های نساجی بحران زده داخلی می‌بود با همین سفارش ها می‌توانست تعداد زیادی از کارخانه ها را از بحران نجات دهد.

این کارگر صنعت نساجی با بیان اینکه هم اکنون ریسندگی و بافندگی کاشان با حداقل ظرفیت مشغول تولید انواع پارچه همانند پارچه‌های ملحفه‌ای، پرده‌ای و انواع پارچه‌های تترون و جین است افزود:تولید کنند گان ترک یکی از بهترین خریداران پارچه‌های جین کارخانه ریسندگی کاشان هستند. آنان با بردن این پارچه‌های با کیفیت به کشورشان شلوارهای معرف «جین ترک» تولید می‌کنند و مجددا آن را برای فروش روانه بازار ایران می‌کنند.

این کارگر با اشاره به اینکه واردات بی‌رویه ضربات جبران ناپذیری به تولیدات داخلی زده‌اند، گفت: به رغم تمام مشکلات با توجه به تکنولوژی پیشرفته و برند ۷۸ ساله‌ای که شرکت ریسندگی و نساجی کاشان در بازارهای داخلی و خارجی دارد در صورت تامین نقدینگی این شرکت با حداکثر ظرفیت تولید قادر به ادامه حیات خواهد بود و در قبال این اقدام تعداد زیادی از جوانان و نیروی جدید نیز در این شرکت مشغول به کار خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز