خبرگزاری کار ایران

بلوار میرداماد به خیمه سیدالشهدا مزین شد

کد خبر : ۲۲۶۴۵۱

خیمه سید الشهدا به منظور برگزاری مجالس شبیه خوانی با راه اندازی سقاخانه و نمایشگاه عاشورایی در بلوار میرداماد نبش خیابان شمس تبریزی برپا شد.

سرپرست گروه تعذیه خوانی هیئت محبان فاطمه زهرا(س) از روشن شدن چراغ خیمه سید الشهدا در بلوار میرداماد خبر داد و گفت: به مناسبت دهه آغازین ماه صفر، خیمه سیدالشهدا در مساحت ۲۰۰۰ متر مربع، با وسعتی بالغ بر ۳۵۰ مترمربع با پرچم‌ها، علم و کتل و بیرق مزین شده است.

به گزارش ایلنا؛ حاج صادق نجفی(صدرا) در ادامه افزود: راه اندازی سقاخانه، ایستگاه صلواتی، نور‌پردازی و هنرنمایی‌های شبیه خوان‌ها، صحنه‌های نمایشی تعذیه همچون سوز و گداز کودکان خاندان سید الشهدا(ع) و به نمایش در آوردن قیام عاشورایی شور و حال بی‌نظیری به مجالس تعزیه خوانی می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه مجالس تعزیه خوانی و خیمه حسینی با هدف احیای سنت و فرهنگ دینی برپا شده است، افزود: تعزیه خوانی در ایران به صورت یک نماد فرهنگی، هنری و دینی در آمده است که با به تصویر کشیدن صحنه‌های واقعه عاشورا، رشادت، ایثار و پیام آزادگی حضرت اباعبدلله الحسین(ع) و یارانشان را به نسل‌های آینده منتقل می‌کند و آن را زنده نگه می‌دارند.

رضا حیدری، سیدمحسن هاشمی، مرتضی صفاریان، کربلایی داوود آبایی، حاج مرتضی شاه حسینی، کربلایی نقی بیاتی، عباس کاووسی، کربلایی یوسف شاه حسینی و کربلایی محمود نوروزی از تعزیه خوانان، فرامرز و فرهاد زمانی و امیر حسین پارسا موزیک تعزیه را اجرا می‌کنند.

مراسم شبیه خوانی سید و سالار شهیدان به مدت ۵ شب از ساعت ۱۹ در بلوار میرداماد برپاست، حضور در این مراسم برای عموم علاقمندان و عزاداران حسینی آزاد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز