خبرگزاری کار ایران

از سوی سفیر کشورمان در امان انجام شد؛

تسلیم نامه ظریف به همتای اردنی‌اش

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۴۱۹

جتبی فردوسی‌پور، سفیر کشورمان در امان در جریان دیدار با مسوولان ذی‌ربط اردنی ضمن گفت‌وگو درباره مسایل دوجانبه‌ و منطقه‌یی به ویژه پدیده تروریسم و اقدامات گروه‌های تندرو در منطقه به خصوص در عراق و سوریه به طرح حسن روحانی، رییس جمهور ایران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل تحت عنوان " جهان عاری از خشونت " که مورد استقبال و مقبولیت اکثریت حاضران در این نشست قرار گرفت، پرداخت.

نامه وزیر امور خارجه کشورمان به همتای اردنی‌اش تسلیم شد.

به گزارش ایلنا، مجتبی فردوسی‌پور، سفیر کشورمان در امان در جریان دیدار با مسوولان ذی‌ربط اردنی ضمن گفت‌وگو درباره مسایل دوجانبه‌ و منطقه‌یی به ویژه پدیده تروریسم و اقدامات گروه‌های تندرو در منطقه به خصوص در عراق و سوریه به طرح حسن روحانی، رییس جمهور ایران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل تحت عنوان " جهان عاری از خشونت " که مورد استقبال و مقبولیت اکثریت حاضران در این نشست قرار گرفت، پرداخت.

او در همین راستا نامه‌ای محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان به ناصر جوده، همتای اردنی‌اش را تقدیم و از او برای سفر به تهران جهت حضور در کنفرانس بین‌المللی جهان عاری از خشونت که نهم و دهم دسامبر(۱۸ و ۱۹ آذر) در تهران برگزار می‌شود، دعوت کرد.

فردوسی‌پور در این دیدارها به اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در قبال قدس و مسجد الاقصی پرداخت و نقش اردن را در کمک به کرانه باختری و توجه به آن ستود.

بر اساس این گزارش در نامه وزیر خارجه کشورمان به همتای اردنی‌اش آمده است که جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی، بر آمادگی تهران برای رایزنی و همکاری با سایر کشورهای اسلامی و سازمان‌های منطقه‌یی و بین‌المللی برای جلوگیری از اجرای طرح‌های خصمانه رژیم صهیونیستی به منظور تغییر تدریجی هویت تاریخی و مذهبی مسجد الاقصی و قدس شریف تاکید کرد.

وی هم‌چنین با اشاره به سکوت تاسف‌بار محافل بین‌المللی مسوول در این باره، اقدامات(رژیم صهیونیستی) را خطری جدید برای امنیت و صلح در منطقه دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز