خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان؛

اگر ظرفیت بسیج را به‌کار گیریم توسعه لرستان را به دنبال خواهد داشت

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۳۵۴

اگر ظرفیت بسیج را به @ خوبی به‌کار گیریم، توسعه استان را به دنبال خواهد داشت و تکیه بر تفکر بسیجی و مدیریت جهادی تنها راه نجات و عزت کشور است.

استاندار گفت: اگر ظرفیت بسیج را به‌خوبی بکار گیریم، توسعه استان را به دنبال خواهد داشت و تکیه بر تفکر بسیجی و مدیریت جهادی تنها راه نجات و عزت کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد،، هوشنگ بازوند در جلسه شورای اداری استان لرستان بیان داشت: تکیه بر تفکر بسیجی و مدیریت جهادی تنها راه نجات و عزت کشور است.

وی با بیان اینکه مدیریت کشور باید بر اساس مدیریت جهادی و تفکر بسیجی باشد، افزود: شرایط استان لرستان اقتضا می‌کند که لباس خاکی بسیج را برای توسعه همه جانبه و بهبود اقتصاد و معیشت مردم بر تن کنیم.

بازوند اظهار داشت: اگر ظرفیت بسیج را بخوبی بکار گیریم توسعه استان را به دنبال خواهد داشت.

استاندار لرستان با بیان اینکه وضعیت امروز کشور می‌طلبد که خصوصیات بسیجی را برای نسل امروز تبیین کنیم، افزود: ویژگی‌ها و شاخصه‌های علمی بسیج بیشتر از شاخصه‌های عمومی آن است ولی کمتر به آن پرداخته شده است.

بازوند گفت: وقتی می‌گوییم یک کاری را می‌خواهیم بسیجی انجام دهیم یعنی می‌خواهیم مطابق برنامه زمان بندی آن را زود‌تر انجام دهیم و تعبیر علمی آن بهره وری بیشتری در کار‌ها است.

وی با بیان اینکه عظمت بسیج از دیگر ویژگی‌های بارز آن است، اظهار داشت: بسیج پیکره‌ای به وسعت ایران اسلامی و حتی فرا‌تر از آن دارد و دارای پشتوانه علمی و تجربی است.

استاندار لرستان گفت: برای اثبات این بزرگی عظمت بسیج کافی است دشوار‌ترین و پرخطر‌ترین شب‌های جنگ را به یاد آورده و نقش بسیج در خلق حماسه دفاع مقدس را بازبینی و بازنگری کنیم.

بازوند اضافه کرد: به تعبیر امام خمینی(ره) بسیجیان آیینه مجسم رشادت‌های این ملت بزرگ در صحنه نبرد و تاریخ مصور انقلاب هستید و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند: بسیج ظرفیتی برای توسعه کشور وعبارت است از مجموعه‌ای که در آن پاک‌ترین انسان‌ها و آماده‌ترین جوانان کشور برای به کمال رساندن و توسعه کشور جمع شده‌اند.

وی تکیه بر فرهنگ بسیجی را ضروری دانست و گفت افزود: در سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نیازمند فرهنگ بسیجی هستیم چرا که بسیج فرهنگ معنویت، شجاعت، اعتماد به نفس، غیرت، استقلال، آزادی تلاش و مجاهدت برای بهبود زندگی و معیشت است.

استاندار لرستان گفت: فرهنگ بسیج فرهنگ کارآفرینی، عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی است.

بازوند با اشاره به مقام بالای بسیجیان گفت: احترام به مردانگی بسیج، مروت و جوانمردی و تضمین آینده است وظیفه همگانی است؛ اگر چه بسیج نیاز به تقدیر و تجلیل ندارداما پیام امام راحل را فراموش کرد که فرمودند مبادا نام آوران روزهای سخت از یاد بروند و در گرد و غبار بازی‌های روزگار نادیده گرفته شوند.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی استان در هفته بسیج همکاری خوبی با سپاه و بسیج داشته و در راستای تبیین ویژگی‌های بسیج اقدام کنند.

استاندار لرستان در ادامه با اشاره به بودجه ۹۴ استان بیان داشت: بودجه ۹۴ در حال تدوین است و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در چند روزی که تا زمان تقدیم لایحه به مجلس و بازنگری آن باید با وزارتخانه‌های متبوع خود تعامل و رایزنی کنند و با مشورت گرفتن از نمایندگان استان در مجلس تلاش کنند تا سهم بیشتری برای بودجه سال ۹۴ استان لحاظ بشود.

بازوند گفت: در این چند ماهه رایزنی‌های خوبی صورت گرفته است و از لحاظ اعتبارات آب وضعیت مطلوبی داریم اما متاسفانه در اعتبارات جاری استان دارای ضعف هستیم و همین موضوع باعثکسری اعتبارات دستگاه‌های اجرایی در استان شده است.

وی با بیان اینکه در طی چند سال گذشته اعتبارات پایه‌ای ضعیفی را برای استان در نظر گرفته شده است، افزود: متاسفانه نسبت به سایر استان‌ها از لحاظ اعتبارات پایه‌ای وضعیت بدتری داریم؛ از این رو ضرورت دارد که مسئولان دستگاه‌های اجرایی تا قبل از تصویب بودجه ۹۴ با استفاده از سیستم چانه زنی با دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های خود در راستای افزایش سهم لرستان از بودجه سال آینده تلاش جدی داشته باشند.

استاندار لرستان با بیان اینکه ۸۵ درصد از بودجه کل کشور، ملی است، گفت: بخشی از این درصد در قالب سیستم چانه زنی و بخشی هم دارای ردیف است که یکی از شاخص‌های ارزیابی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان میزان جذب اعتبارات ۸۵ درصدی بودجه ملی است.

بازوند اظهار داشت: علیرغم اینکه بودجه امسال استان بدلیل تورم موجود بصورت انقباضی بود، بودجه استان از رقم ۲۷۵ میلیارد تومان سال گذشته به ۳۵۴ میلیارد تومان در امسال افزایش یافت که امیدواریم برای سال آینده نیز افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: تخصیص اعتبارات لرستان درسال گذشته ۱۸ درصد بود که این رقم امسال به ۷۵ درصد رسید و در طی این مدت از سال جاری به اندازه ۳ سال گذشته تخصیص در استان صورت گرفته است.

استاندار لرستان با بیان اینکه در برنامه سوم توسعه تاکید شده است که سهم استانی در بودجه ۵۰ درصد و ۵۰ درصد نیز ملی در نظر گفته شود، افزود: ۱۰ سال پیش بودجه استانی ۳۰ درصد بود که امیدواریم در دولت تدبیر و امید این درصد افزایش یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز