خبرگزاری کار ایران

لاوروف در دیدار وزیر امور خارجه عربستان مطرح کرد؛

کیفیت توافق برایمان اهمیت دارد نه بازه زمانی آن

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۰۰۳

مذاکره‌کنندگان باید اراده‌ی سیاسی لازم برای رسیدن به یک توافق جامع را از خود نشان دهند و همه‌ی گزینه‌های موجود را بر روی میز مذاکره بگذارند.

وزیر خارجه روسیه از طرف‌های مذاکره‌کننده هسته‌ای خواست اراده‌ی سیاسی لازم برای رسیدن به یک توافق جامع را از خود نشان دهند.

وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان در مورد روند مذاکرات هسته‌ای ایران برای رسیدن به یک توافق جامع اظهار کرده است: مذاکره‌کنندگان باید اراده‌ی سیاسی لازم برای رسیدن به یک توافق جامع را از خود نشان دهند و همه‌ی گزینه‌های موجود را بر روی میز مذاکره بگذارند.

به گزارش ایلنا؛ سرگئی لاوروف، در ادامه با تاکید بر اهمیت کم و کیف توافق در مورد برنامه‌ی هسته‌ای ایران برای روسیه گفت: ما همیشه اعلام کرده‌ایم که تنها کیفیت توافق برای‌مان اهمیت دارد نه بازه زمانی آن.

به نوشته الیوم السابع، سعود الفیصل در سفری دو روزه‌اش به مسکو با ولادیمر پوتین، رییس‌جمهور روسیه نیز دیدار و طی آن پیامی را از امیر عبدالله بن عبدالعزیز، ولیعهد عربستان به وی تسلیم خواهد کرد.

این در حالی است که خبرگزاری آلمان نیز از دیدار وگفت‌وگوی روز گذشته جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا با سعود الفیصل همتای عربستانی‌اش درباره برنامه‌ی هسته‌یی ایران در پاریس خبر داد.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا که در اختیار خبرگزاری آلمان(د. پ. آ) قرار گرفت دو طرف در این دیدار که عصر روز گذشته انجام شد درباره مساله داعش و پیشرفت نیروهای ائتلاف در مبارزه با داعش و نقش عربستان در این مساله و برنامه‌ی هسته‌یی ایران گفت‌وگو کردند.

بر اساس این بیانیه، در این دیدار دو طرف درخصوص مذاکرات جاری که بین ایران و ۱ + ۵(در وین) در جریان است، و هم‌چنین آن چه تحت عنوان نگرانی‌های مشترک در قبال برنامه هسته‌یی ایران ذکر شده، به گفت‌وگو پرداختند.

این بیانیه افزود که جان کری در این ملاقات یک بار دیگر بر تعهد آمریکا در قبال حفظ امنیت منطقه‌یی و ثبات آن تاکید کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز