خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان:

عملکرد متناقض آمریکایی‌ها نشان‌دهنده گیجی سیاسی آنها است

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۹۷۴

نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: عملکرد متناقض رهبران آمریکا نشان‌دهنده و بیانگر بیهوشی و گیجی سیاسی آنان است.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: عملکرد متناقض رهبران آمریکا نشان‌دهنده و بیانگر بیهوشی و گیجی سیاسی آنان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با گرامیداشت سالروز صدور فرمان امام راحل مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین اظهار کرد: امام راحل در جملاتی بسیج را آنگونه که هست تفسیر و معرفی کرد جملاتی که زمینی نیست و عرشی و آسمانی است و ناظر به نگاه عارفانه امام راحل است.

وی سپس به برخی از بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی در مورد بسیج و تعابیر ایشان درباره این نهاد مردمی نظیر «لشکر مخلص خدا»، «شجره طیبه»، «مکتب شاهدان گمنام» و «مدرسه عشق» اشاره و خاطرنشان کرد: امام راحل حتی افتخار خود را بسیجی بودن عنوان می‌کند و این توصیفات وظیفه همه را در قبال بسیج سنگین‌تر می‌‌سازد.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه همه ملت اعم از کشاورز، دانشگاهی، حوزوی و…بسیجی محسوب می‌شوند تأکید کرد: بسیجی در زمره مردان خداست و مظهر پاکی و تقوا به شمار می‌رود بنابراین یک بسجی نباید به گناهانی نظیر دروغ، غیبت و…آلوده باشد.

نمازی در ادامه به بازدید مقام معظم رهبری از مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش اشاره و به بیان برخی از بیانات معظم‌له در این مراسم پرداخت.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها، با اشاره به افزایش درگیری‌ها بین نظامیان صهیونیستی و جوانان فلسطینی و تلاش برای جداسازی مسجدالاقصی از فلسطین عنوان کرد: مهم‌ترین عملیات در هفته گذشته، اقدام شجاعانه دو جوان فلسطینی در حمله به مؤسسه‌ای صهیونیستی بود که منجر به هلاکت هفت صهیونیست و مجروحیت چندین نفر شد.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از این اقدام بسیار عصبانی شده است تصریح کرد: رژیم صهیونیستی برای گفتن انتقام و سوءاستفاده از اوضاع آشفته منطقه، برای غصب کردن مسجدالاقصی خیز برداشته است.

نمازی با تأکید بر لزوم حمایت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین گفت: صهیونیست‌ها مطمئن شده‌اند فلسطینی‌های مظلوم حامی و پشتیبانی در دولت‌های عربی ندارند و کشورهایی نظیر عربستان، قطر، بحرین و…حتی هزینه حمله به حزب‌الله و جبهه مقاومت منطقه را تأمین می‌کنند.

وی با اشاره به طرح اروپایی‌ها به دولت سوریه گفت: در این طرح غربی‌ها پیشنهاد کرده‌اند در صورتی با باقی ماندن بشار اسد در قدرت موافقت می‌کنند که مناطقی که در اشغال تروریست‌ها و نیروهای مسلح غیر قانونی است خودمختار و مستقل اعلام شوند.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان همچنین، ابراز پشیمانی رهبر مخالفان سوریه و نخستین رهبر نیروهای مسلح در قبال رفتارش با دولت بشار اسد را یادآور شد و افزود: الخطیب اذعان کرده که درباره دولت بشار اسد دچار اشتباه شده و نباید با دولت مردمی سوریه می‌جنگیده است.

نمازی در ادامه با اشاره به نامه اوباما به کنگره این کشور مبنی بر لزوم تداوم تحریم‌ها علیه ایران، رفتار کنگره آمریکا در محکومیت جمهوری اسلامی ایران را خاطرنشان کرد و گفت: از یک سو رئیس جمهور آمریکا خدمت مقام معظم رهبری نامه می‌نویسد و نهایت احترام و تواضع خود را در برابر رهبر انقلاب اعلام می‌کند و از سویی دیگر از کنگره ادامه تحریم‌ها علیه ملت ایران را خواستار می‌شود.

وی با انتقاد از رویکرد متناقض رئیس جمهور و مقامات آمریکایی در خصوص جمهوری اسلامی تأکید کرد: این عملکرد متناقض رهبران آمریکا نشان‌دهنده بیهوشی و گیجی سیاسی آنان است چراکه از یک سو با اقتدار جمهوری اسلامی مواجه هستند و از سوی دیگر فشار صهیونیست‌ها را بر خود احساس می‌کنند.

خطیب نماز جمعه کاشان همچنین با اشاره به بازدید خود از پروژه‌های در دست احداثشهرداری و شورای شهر کاشان تصریح کرد: ارزیابی این است که با اتمام این پروژه‌ها چهره شهر کاشان و مناطقی چون راوند و طاهرآباد به طور کلی عوض می‌شود.

نمازی همچنین از شهردار و اعضای شورای شهر خواست از تمام ظرفیت‌ها و توان یکدیگر برای تحقق اهداف و مأموریت‌ها و همچنین پاسخگویی به مطالبات مردم بهره گیرند.

وی همچنین به همه مسئولان و اصناف و گروه‌های شهرستان توصیه کرد از هر اقدامی که موجب توقف رونق کار در منطقه می‌شود پرهیز کرده و حمایت خود را از حرکت سازندگی در شهرستان کاشان قوت بخشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز