خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رئیسه مجلس در دیدار با نائب رئیس مجلس ویتنام؛

اگر زیاده‌‌خواهی‌ طرف‌ مقابل نباشد، توافق امکان‌پذیر است

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۹۶۳

در طول ۴ دهه از برقراری مناسبات دوستانه فیمابین، هیچ نقطه ابهامی در مناسبات وجود ندارد و روند مراودات دو کشور همواره رو به رشد و مثبت بوده است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ویتنام در دیدار با نائب رئیس مجلس این کشور با بیان اینکه ایران مصمم به دستیابی به توافق عادلانه در موضوع هسته‌ای است٬ گفت: اگر زیاده‌ خواهی‌های طرف‌های مقابل نباشد، دستیابی به توافق امکانپذیر است.

به گزارش ایلنا؛ هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران که بنا به دعوت گروه دوستی پارلمانی ویتنام و ایران به این کشور سفر کرده است، امروز پنج شنبه ۲۹ آبان با سون نایب‌رئیس مجلس ویتنام دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین حسین سبحانی‌نیا با اشاره به گذشت چهل سال از برقراری روابط سیاسی میان دو کشور، گفت: در طول ۴ دهه از برقراری مناسبات دوستانه فیمابین، هیچ نقطه ابهامی در مناسبات وجود ندارد و روند مراودات دو کشور همواره رو به رشد و مثبت بوده است.

وی تصریح کرد: علی‌رغم تلاش‌های به‌عمل آمده باید گام‌های بلندتری برای توسعه و گسترش مناسبات نزدیک فیمابین در عرصه‌های گوناگون برداشت.

وی با اشاره به تاریخ مبارزاتی دو ملت علیه استکبار جهانی، صلح‌طلبی، استقلال‌خواهی و همسویی مواضع و دیدگاه‌های ایران و ویتنام را در بسیاری از موضوعات جهانی عامل مهمی برای رشد و توسعه روابط در آینده دانست.

سبحانی‌نیا در ادامه با اشاره به تحولات منطقه به ویژه عراق و سوریه و مذاکرات جاری میان ایران و ۱ + ۵ گفت: جمهوری اسلامی ایران مصمم به دستیابی به توافق عادلانه در موضوع هسته‌ای است و اگر زیاده‌ خواهی‌های طرف‌های مقابل نباشد، دستیابی به توافق امکانپذیر است.

وی همچنین ائتلاف علیه داعش را صوری خواند و افزود: ‌ کشورهایی عضو این ائتلاف می‌باشند که در تامین مالی و تسلیحاتی و کمک اطلاعاتی به این گروه تروریستی دست داشته‌ اند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی همکاری میان کشورهای مستقل و آزادیخواه را عامل مهمی برای تامین امنیت و ثبات در جهان خواند و گفت: ‌ ایران و ویتنام از فرصت‌های فراوانی برای توسعه همکاری‌های دوستانه خود در قبال تحولات جهانی و منطقه‌ای برخوردارند.

سون٬ نایب‌رئیس مجلس ویتنام نیز در این دیدار ضمن با اهمیت دانستن تبادل هیات میان مجالس ایران و ویتنام، سفر هیات پارلمانی ایران را بسیار مثبت و موثر خواند و گفت: ‌ توسعه مراودات میان مجالس دو کشور می‌تواند نقش سازنده و بسزایی در رشد روابط فیمابین داشته باشد.

وی با تاکید به حمایت کشورش از مواضع جمهوری اسلامی ایران در مجامع جهانی و بین‌المللی، گفت: ویتنام از موضع ایران در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای حمایت می‌کند.

وی با اشاره به تحریم‌های قدرت‌های غربی علیه ایران، گفت: اطمینان دارم ملت ایران با تلاش و سخت‌کوشی این شرایط دشوار را پشت‌سر خواهد نهاد.

نایب‌رئیس مجلس ویتنام، ایران و ویتنام را دو کشور صلح‌طلب و آزادی‌خواه دانست و افزود: هانوی از حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات در صحنه‌ بین‌المللی حمایت می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز