خبرگزاری کار ایران

نمایش فیلم‌های منتخب جشن خانه‌سینما در آلمان

کد خبر : ۲۲۵۴۹۳

از ۲۸ الی ۳۰ نوامبر برابر با ۷ لی ۹ آذر؛ ۶ فیلم ملکه، پله آخر، قاعده تصادف، قصه‌ها، در بند، برف روز کاج‌ها به همراه فیلم‌های مستند و کوتاه منتخب از میان نامزدهای جشن سینما در آلمان به نمایش درمی‌آید.

نشست خبری نمایش منتخب سینمای ایرانی در آلمان؛ عصر امروز(۲۸ آبان) با حضور فرهاد توحیدی(رئیس هیات مدیره خانه سینما) و سیامک پورشریف در خانه سینما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ توحیدی با اشاره به برگزاری اولین هفته نمایش فیلم سینمای ایران در آلمان در خرداد ۹۳ گفت: بعد از آن همکاری موفقیت آمیز قرار شده که فیلم‌های منتخب جشن سینمای ایران تحت عنوان برنامه‌ای به نام نمایش فیلم‌های ایرانی در کلن آلمان به نمایش درآید.

وی ادامه داد: خانه سینما به دنبال ارتباطات بین‌الملل و گسترده با سایر نهادهای صنفی در آلمان و کشورهای دیگر است زیرا ما معتقدیم صرف برگزاری بازارهای فیلم و شرکت در جشنواره‌های بین المللی و همچنین پخش محدود؛ سود چندانی عاید سینمای ایران نمی‌شود. از طرفی دیگر تشکیلات دولتی هم که وظیفه معرفی و پخش سینما را در دنیا برعهده دارد در سال‌های گذشته خوب عمل نکرده است.

توحیدی ادامه داد: گشودن راه تازه برای ارتباط سینمای ایران با سینمای دنیا و معرفی محصولات سینمای ایران از جمله اهداف و وظایف خانه سینماست که در این راه ارتباط با آکادمی اسکار، دعوت از سینماگران فرانسوی و نمایش فیلم در آلمان را می‌توان نام برد.

توحیدی ادامه داد: از ۲۸ الی ۳۰ نوامبر برابر با ۷ لی ۹ آذر ۶ فیلم ملکه، پله آخر، قاعده تصادف، قصه‌ها، در بند، برف روز کاج‌ها به همراه فیلم‌های مستند و کوتاه منتخب از میان نامزدهای جشن سینمای ایران در آلمان به نمایش درمی‌آید.

وی ادامه داد: همچنین هیاتی متشکل از غلامرضا موسوی، محمدمهدی عسگرپور، بهرام عظیم‌پور، امیر سماواتی، بهنام بهزادی، محمدجواد باشه آهنگر، فرهاد توحیدی در این هفته فیلم حضور خواهند داشت و بعد از آن به مدت ۲ روز نیز با سفر به برلین با رئیس آکادمی فیلم در آلمان ملاقات می‌کنند و از شهرک سینمایی برلینگ بازدید خواهند داشت.

توحیدی ادامه داد: ما در سال‌های گذشته در خانه سینما فعالیت‌های خوبی در حوزه ارتباطات بین الملل انجام دادیم با وجود آنکه دچار مشکلات زیادی بودیم. هم تحریم‌ها ما را اذیت می‌کرد و هم بعضی موانع داخلی. به طور مثال ما در سال‌های ابتدایی دولت دهم تفاهم نامه همکاری با آکادمی اسکار را آماده کردیم و حتی به شمقدری نیز ارائه کردیم اما متاسفانه دولت‌های گذشته هیچ کاری برای انجام این تفاهم نامه صورت ندادند.

سیامک پورشریف(مسئول و دبیر برگزاری نمایش فیلم‌های ایرانی در آلمان) نیز گفت: راه حل از بین رفتن بسیاری از مشکلات سینما در ایران ارتباطات بهتر و گسترده‌تر با کشورهای دیگر است و یکی از این کشور‌ها آلمان است زیرا آلمان یکی از بهترین کشور‌ها در حوزه سینماست و یکی از بزرگ‌ترین بازارهای فیلم و قوی‌ترین نهادهای صنفی سینمایی را در اروپا دارد.

وی ادامه داد: این برنامه که با همکاری خانه سینما انجام می‌شود؛ بهترین فرصت است تا همکاران ایرانی از نزدیک با سینماگران آلمانی آشنا شوند.

وی رسیدن به تولید مشترک بین ایران و آلمان را از اهداف این همکاری دانست و افزود: با اینکه صنعت سینما در ترکیه ضعیف‌تر از ایران است اما آلمان حداقل هر هفته در ترکیه یک سریال و فیلم تولید می‌کند درحالیکه این میزان در کشور ما صفر است.

پورشریف ادامه داد: در طی ۳ روز یک سالن سینما در شهر کلن آلمان فیلم‌های منتخب سینمای ایران را نشان می‌دهد و در این مدت تهیه کنندگان و سینماگران ایرانی و آلمانی با همدیگر دیدار و گفتگو می‌کنند و نشست‌های مطبوعاتی نیز برگزار می‌شود. همچنین سینماگران ایرانی از مهم‌ترین استادیوهای آلمان بازدید خواهند کرد و امیدواریم این دیدار‌ها و گفتگو‌ها سرانجام به عقد تفاهم نامه‌ها و قراردادهای همکاری منجر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز