خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس:

ارزیابی تفکر و حرکت علمی هر کشور بر مبنای تیراژ کتاب‌های آن کشور است

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۲۰۵

مقدس‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین رویدادهای هراستانی برپایی نمایشگاه کتاب است تا جدیدترین و تفکرات در اختیار مردم قرار گیرد.

استاندار فارس گفت: ارزیابی تفکر و حرکت علمی هر کشور بر مبنای تیراژ کتاب‌های آن کشور است

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، محمد احمدی، در آئین گشایش سیزدهمین نمایشگاه کتاب فارس اظهار داشت: مقدس‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین رویدادهای هراستانی برپایی نمایشگاه کتاب است تا جدیدترین و تفکرات در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه مشتریان خاص خود را دارد گفت: یافتن کتاب برای کسانی که اهل کتاب هستند و اهل معرفت و دانایی و جویای کتابی خاص، دنیایی است.

استاندار فارس ادامه داد: امروز تمام امکانات نرم‌افزاری در دسترس است اما باید به این امر توجه کرد که هیچ‌چیز جای کتاب را نمی‌گیرد.

وی بابیان این مطلب که در کشورهای اروپایی برخی کتاب‌ها تیراژی یک‌میلیونی دارند بیان کرد: جای نگرانی است که در کشوری که ادعای فرهنگ و تمدن می‌کند تیراژ کتاب ۵۰۰ یا ۱۰۰۰ عدد باشد.

احمدی اضافه کرد: ارزیابی تفکر و حرکت علمی و معرفتی هر کشور بر مبنای تیراژ کتاب‌هایی است که در آن کشور چاپ می‌شود.

وی عنوان کرد: در بسیاری از کشورها مردم صبح را با خواندن کتاب و روزنامه آغاز می‌کنند اما جای تأسف است که در کشور ما بهایی به کتاب‌خوانی داده نمی‌شود.

احمدی گفت: از اینکه وزارت ارشاد در این وضعیت که با کمبودها روبه‌رو هستیم و همچنین مسائل سیاسی، هرساله هم در تهران و استان‌ها اقدام به برپایی نمایشگاه می‌کند قابل‌تقدیر است.

وی خاطرنشان کرد: در سبد خانوار ما کتاب چه جایگاهی دارد؟ در طول سال چقدر برای خواندن کتاب وقت می‌گذاریم؟ از امروز سعی کنیم در قضیه کتاب عامل باشیم چراکه حتی خواندن فهرست و سرفصل‌ها و نتیجه‌گیری‌ها می‌تواند تأثیرگذار باشد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه شیراز شهر علم و فرهنگ است گفت: خوب است که هر شهروند برای فهم و دانایی و معرفت خود هزینه کند چراکه علمی که بامعرفت همراه باشد بسیار ارزشمند است.

وی عنوان کرد: داستان نویسان و قلم‌به‌دستان ما سرمایه استان هستند و باید از فرصت برپایی نمایشگاه استفاده کرد تا تبلیغی شود برای ناشران و نویسندگان تا آثار انها خریداری شود.

وی در پایان بابیان این مطلب که فرهنگ و اقتصاد دو بال برای رشد توسعه هستند گفت: فرزندان خود را تشویق کنیم تا از کودکی به کتاب‌خوانی علاقه‌مند شوند.

در ادامه این آئین مدیرکل ارشاد فارس اظهار داشت: آن چیزی که در دنیای اسلام همیشه تمام وجود را مسخر کرد خواندن بود.

بهزاد مریدی اضافه کرد: کتاب آن چیزی است که ما معجزه می‌خوانیمش و بعید است در ادیان توحیدی دیگر اعجاز را بر کتاب‌خوانده باشند.

وی افزود: در بین مسلمانان کتاب مقدس است و به همین خاطر امروز به عشق کتاب و کتاب‌خوانی گرد هم جمع شده‌ایم که امید است برای ترویج کتاب‌خوانی در کشور مفید واقع شود.

در حاشیه این آئین از کتاب غزل فارسی که توسط صدرا ذوالریاستین آثار ۴۵۰ شاعر استان فارس را جمع آوری شده رونمایی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز