خبرگزاری کار ایران

در ۸ ماه گذشته؛

ایران خودرو ۳۶۵ هزار خودرو تولید کرد

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۱۸۴

ایران خودرو از تولید بیش از ۳۶۵ هزار دستگاه سواری و وانت در طول ۸ ماه اخیر خبر داد و اعلام کرد: این حجم تولید برابر با کل تولید سال گذشته این گروه بوده است.

هاشم یکه زارع با بیان این مطلب، اظهارداشت: این میزان تولید نشان دهنده ۹۵ درصد رشد نسبت به تولید همین دوره زمانی در سال گذشته و دو درصد رشد نسبت به برنامه تولید مصوب است.

به گزارش ایلنا، وی با اشاره به بیشترین سهم محصولات در سبد تولید ایران خودرو تصریح کرد: بیشترین سهم تولید مربوط به پارس با ۹۰ هزار دستگاه و ۴۰۵ با ۷۰ هزار دستگاه بوده است که به ترتیب ۲۴ درصد و ۱۹ درصد از مجموع تولید ایران خودرو را به خود اختصاص داده است.

مدیر عامل ایران خودرو اظهار داشت: سهم رانا از سبد تولیدات ۲۳۰ روز امسال نزدیک به پنج درصد بوده و همچنین از ابتدای سال جاری تا ۲۱ آبان ۱۴۰۰ دستگاه دنا نیز تولید شده است.

یکه زارع با اشاره به سهم تندر ۹۰ در تولید ایران خودرو یادآور شد: تندر که دو درصد ازمجموع تولید ایران خودرو از اول امسال تا ۲۱ آبان را در بر دارد، نسبت به تولید همین دوره در سال گذشته، ۱۳۰ درصد رشد نشان می‌دهد و در ادامه سال، این میزان رشد بیشتر هم خواهد شد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا ۲۱ آبان ماه ۵۶ هزار دستگاه وانت باردو تولید شده که این میزان ۱۵ درصد مجموع تولید را در بر دارد. همچنین در این دوره ۱۷ درصد سبد تولید به هر یک از خودروهای سمند و ۲۰۶ تعلق دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز