خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر نیرو در دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب:

صفر تا صد پروژه‌های آب و فاضلاب به بخش خصوصی واگذار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۹۸۶

وجود بیش از ۱۲۰۰ شهر و ۳۷ هزار روستا که نیازمند کار بیشتر یا پروژه‌های تکمیلی و جدید هستند، می‌طلبد که بخش خصوصی حضور گسترده‌تری در پروژه‌های آب و آب و فاضلاب داشته باشد.

قائم مقام وزیر نیرو گفت: شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور جرات به خرج داده و از این پس از صفر تا صد پروژه‌های آب و فاضلاب به دست بخش خصوصی انجام شود.

به‌گزارش خبرنگار ایلنا، ستار محمودی در پنل فرصت‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌های آب و فاضلاب که در حاشیه برگزاری دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران تشکیل شد، با بیان اینکه سرمایه‌گذاران نگران هستند با تغییر سیاست‌ها و نگرش‌ها، برنامه‌ها نیز تغییر کند و با راکد ماندن پروژه‌ها، سرمایه آنان به خطر بیفتد، گقت: کارهای اجرایی بایستی از صرف دولتی بودن خارج شده و به سمت بنگاه‌داری سوق پیدا کند و شیوه‌های بنگاه‌داری نیز الزام‌هایی را می‌طلبد لذا در نظام بنگاه‌داری بایستی افزون‌بر شفافیت در کارها، امنیت سرمایه بخش خصوصی حفظ شود ضمن آنکه لازم است از بازار مطمئنی نیز برخوردار باشیم.

قائم‌مقام وزیر نیرو افزود: در نظام آب و آب و فاضلاب، با توسعه روزافزون شهرها و روستاها بازار کار برای داخل و خارج وجود خواهد داشت و چنانچه شفافیت در رقابت باشد، امنیت سرمایه‌گذاری با سازوکار قراردادها نیز حاصل خواهد شد و برای درک متقابل لازم است در برخی مواقع جای کارفرما و پیمان‌کار تغییر کند تا هر دو قشر با مشکلات پیش رو آشنا شوند.

وی ادامه داد: وجود بیش از ۱۲۰۰ شهر و ۳۷ هزار روستا که نیازمند کار بیشتر یا پروژه‌های تکمیلی و جدید هستند، می‌طلبد که بخش خصوصی حضور گسترده‌تری در پروژه‌های آب و آب و فاضلاب داشته باشد.

وی با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته مجموع شرکت‌های آبفای شهری و روستایی کار خود را به‌خوبی انجام داده‌اند و جذب بخش خصوصی در همه عرصه‌ها به‌ویژه سرمایه‌گذاری مطلوب بوده است، افزود: حدود ۳۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه از سوی بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری و تعهد سرمایه‌ای وارد بخش‌های آب و آب و فاضلاب شهری و روستایی شده است.

وی گفت: شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور جرات به خرج داده و مسیر ایجاد ظرفیت برای حضور بخش خصوصی را در پروژه‌های آبفا هموار کرده است به‌طوری که حضور بخش خصوصی در نقاط مختلف کشور حس می‌شود و از این پس از صفر تا صد پروژه‌های آب و فاضلاب به دست بخش خصوصی انجام شود.

محمودی با بیان اینکه منطق حکم نمی‌کند روی پول نفت حساب باز کنیم و مانند گذشته پروژه‌ها را به‌کندی پیش ببریم، ادامه داد: وقتی دولت سرمایه‌گذاری کند، فروش محصول هم دولتی است و پروسه پرداخت یارانه‌ ادامه خواهد یافت اما با انتخاب مسیر مناسب، نظام تعرفه‌ای نیز اصلاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: وقتی تاسیساتی را دستگاه دولتی با پول دولت اجرا می‌کند، چنانچه کیفیت کاهش یابد، باید از چه کسی گلایه کرد؛ شرکت دولتی که نمی‌تواند از خود به خودش شکایت ببرد لذا دولت بایستی با ایجاد تسهیلات مناسب مانند تسهیلات بانکی و فاینانس‌ها و غیره فضا را برای حضور بیشتر بخش خصوصی فراهم کند.

قائم‌مقام وزیر نیرو ضمن قدردانی از حضور بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری‌های بخش آب و آب و فاضلاب، گفت: قدر تلاش‌ها و فعالیت‌های بخش خصوصی را که ایثارگرانه وارد کار شده و در سخت‌ترین شرایط تحریم سرمایه‌گذاری کرده است را می‌دانیم و بر این امر واقف هستیم که فعالان بخش خصوصی دل در گرو عشق به کشور دارند و وقتی وارد کار تولید و سرمایه‌گذاری می‌شوند، عشقی بالاتر از بازگشت سود بیشتر و بنگاه را درنظر دارند و این عشق همان عشق به خدا، میهن و هم‌وطنان است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها طوری باشد که اصل، سرمایه‌گذاران داخلی باشند، از بخش خصوصی درخواست کرد: با گشایش‌هایی که در بحثمنابع ارزی در آینده اتفاق خواهد افتاد، شرایط مناسب را برای ورود کالاهای باکیفیت بالا به بازار با قیمت مناسب فراهم کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز