خبرگزاری کار ایران

علی مطهری در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم:

کاری نکنید خاطره بدی از مجلس بماند / جوک درست نکنید بگویند وزیر علوم باید متولد بعد از سال۸۸ باشد

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۷۲۶

ایشان در زمانی عضو این حزب بودند که فعالیت آن قانونی بود و بعد از این ماجرا حزب مشارکت منحل اعلام شد لذا عضویت در این حزب به معنای فتنه گری نیست مانند این است که تمام افراد عضو حزب جمهوری اسلامی را که حضرت امام آن را منحل شده خواندند فتنه گر بنامیم / ممکن است مردم بپرسند و یا احتمال دهندکه حضور دلسوزان و نخبگان درجریان فتنه شاید به معنای حق بودن آن باشد.

علی مطهری در جلسه علنی امروز مجلس طی نطقی در حمایت از وزیر پیشنهادی وزارت علوم با تاکیدبر اینکه مجلس باید بنیان کار خود را از یک پایه محکم یعنی تقوای الهی بنا کند، گفت: مجلس تا زمانی که حجت بر او تمام نشده رای مثبت را منفی ندهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دوران نمایندگی خود خاطر نشان کرد: من در سه وقت قاطعانه وارد شدم و جزو طراحان سوال بودم. در مورد وزیر کشور اسبق، استیضاح وزیر کار سابق و همچنین سوال از رئیس جمهور سابق. در مورد مسئله اول دروغ و در دو مورد دیگر قانون گریزی و یا قانون ستیزی مطرح بود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: رئیس جمهور وقت به صراحت اعلام می کرد به قانونی عمل می‌کند که به تشخیص او درست باشد و در همین شرایط مجلس نباید فرصت باقی ماندن حتی یک ساعت را به رئیس جمهور می داد.

مطهری خطاب به نمایندگان مجلس اعلام کرد: در جلسه رای اعتماد امروز نیز باید حجت داشته باشید من روش برخی از مخالفان وزیر پیشنهادی را نمی‌پسندم. عملکرد وزارت علوم در مجموع خوب است به غیر از برخی نگرانی‌های فرهنگی که معمولا مربوط به اصلاح طلبان شده و در نگاه آنها به چشم تسامح دیده می شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به تاکید برخی نمایندگان بر حوادثسال ۸۸ اظهار کرد: درجریان استیضاح و رای اعتمادها توجه خاصی نسبت به فتنه شد که حتی برخی دلسوزان و خدمتگزاران نظام را از عوامل فتنه دانستند در حالی که چنین کاری باعثمی شود تا مردم بپرسند و یا احتمال دهندکه حضور دلسوزان و نخبگان درجریان فتنه شاید به معنای حق بودن آن باشد.

مطهری ادامه داد: وقتی فرجی دانا که از فرماندهان جنگ بوده را حامی فتنه می‌نامیم و همینطور نیلی و اکنون دانش آشتیانی را از عوامل این جریان می خوانیم در واقع انقلابیون را به دو بخش تقسیم می کنیم نمایندگان باید متوجه باشند که بسیاری از این حرفها زده شده درباره فتنه به نفع آقایان موسوی و کروبی است.

وی تصریح کرد: ما باید سعی کنیم تا اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل را در کنار هم قرار بدهیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی با تاکید بر اینکه خود انتقادی یک امر پسندیده است و مجلس نیز باید متوجه آن باشد افزود: اکنون در جلسه معرفی وزیر علوم ما مسئله فتنه را مطرح می کنیم بدون آنکه به شرایط وقت توجه داشته باشیم. فتنه به معنای واقعی خط قرمز ما است چه آنان که زمینه را فراهم کرده اند و چه آنان که این جریان را شعله ور ساختند باید مورد بررسی و پیگیری قرار بگیرند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه به بیان خاطره ای از ایام حوادثسال ۸۸پرداخت وگفت: سه روز بعد از انتخابات برای حضور در برنامه تلویزیونی از من دعوت شد. من در آن برنامه به صراحت اعلام کردم تقلب از لحاظ شمارش آرا صورت نگرفته ولی بخشی از آرای آقای احمدی نژاد دچار خلل بوده و باید بررسی شود در آن زمان مسئولان تلوزیونی به من گفتند که چه اصولگرایان و اصلاح طلبان علیرغم دعوت های صورت گرفته در برنامه حاضر نمی شوند چون هنوز شک و تردید دارند.

وی همچنین به حاشیه جلسات رای اعتماد وزرای پیشنهادی وزارت علوم اشاره کرده و اظهار داشت: جلسه آقای توفیقی در دانشگاهها درست بعد از ماجرای کوی دانشگاه بود که با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس دانشگاه به منظور مهار دانشجویان و التهاب دانشگاهها صورت گرفت ممکن است در این جلسه هم به اشتباه حرفی زده شده باشد با این وجود چنین جلسه ای به معنای فتنه است؟

مطهری درادامه اظهار کرد: مسئله نگرانی دانشگاهها چندان جدی نیست بنده چند نوبت د ر دانشگاهها سخنرانی داشتم که طی آن شاهد نشاط علمی وسیاسی ایجاد شده در فضای آرام دانشگاهها بودم این که شعار ی در دانشگاه نیز سر داده می شود حقیقت دوران جوانی است و جای نگرانی ندارد.

وی درادامه خطاب به نمایندگان مجلس تاکید کرد: کاری نکنید خاطره بدی از مجلس بماند و این مجلس چون مجلس ششم شود با این تفاوت که این مجلس از نوع اصولگرا ست مشورت برای انتخاب وزیر خوب است ولی اگر صورت نگرفت نباید موجب موضع گیری مجلس شود.

وی همچنین در پاسخ به مخالفان وزیر پیشنهادی اعلام کرد: در زمان تحصن مجلس ششم آقای آشتیانی معاونت وزارت خانه را بر عهده نداشت که نامه ای را امضا کند نگاه آقای آشتیانی به ۸۸، نگاهی معتدلانه است. ایشان همه عوامل فتنه را محکوم می کنند. نمایندگان کاری نکنند که فردا جک درست کنند و بگویند وزیر علوم باید متولد بعد از سال ۸۸ باشد.

مطهری در ادامه به سوابق وزیر پیشنهادی علوم اشاره کرد و افزود: ایشان در مدرسه علوی تحصیل کرده که یک مکتب است و بزرگان آن و خدمتگزارن زیادی در آن رشد کرده اند. بنده نیز در آنجا تحصیل کردم و آقای آشتیانی را از آن دوره می شناسم. آقای آشتیانی انقلابی بودن را در عمل نشان داده است برگزاری دوره های دانشگاهی در جبهه و رتبه های بالای علمی نمونه ای از کارنامه علمی و عملی ایشان است. ایشان همچنین از اعضای شورای اسلامی دانشگاهها است و نگرانی فرهنگی درباره ایشان وجود ندارد با کارهایی مانند اردوگاه های مختلط دانشجویی مخالف هستند.

مطهری همچنین به بخشی از صحبتهای ناطقان وزیر پیشنهادی مبنی بر عضویب وزیر پیشنهادی در حزب مشارکت اشاره کرد و افزود: ایشان در زمانی عضو این حزب بودند که فعالیت آن قانونی بود و بعد تر از این ماجرا حزب مشارکت منحل اعلام شد لذا عضویت در این حزب به معنای فتنه گری نیست مانند این است که تمام افراد عضو حزب جمهوری اسلامی را که بعد تر از حضرت امام آن را منحل شده خواندند فتنه گر بنامیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز