خبرگزاری کار ایران

معاون اکتشاف سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی در گفتگو با ایلنا:

ظرف ۳ سال آینده ژئوفیزیک هوایی به اتمام می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۴۵۶

برنامه‌های مختلفی را وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش بینی کرده‌اند که استفاده از منابع مالی بخش خصوصی و شرکت‌های بزرگی که در بخش معدن دست اندرکار هستند در این میان مورد نظر ایشان است.

معاون اکتشاف سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی گفت: تاکنون تنها ۸ درصد کشور زیر پوشش ژئوفیزیک هوایی قرار گرفته و دولت یازدهم عزم جدی دارد تا ظرف ۳ سال این کار را به پایان برساند.

محمد تقى کره اى، ریاست سازمان زمین شناسى و اکتشافات معدنى کشور در گفتگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که ضعف حوزه اکتشافات کشور در چیست اظهار داشت: ما به لحاظ دانش فنی جزء کشورهای مطرح در دنیا هستیم و توانسته‌ایم در صدور خدمات فنی و مهندسی هم جزء ۳۰ کشور مطرح جهان باشیم.

وی افزود: همچنین از لحاظ تجهیزات مورد نیاز برای اکتشافات پیشرفته دارای بهترین سیستم‌های ژئوفیزیکی هوایی هستیم و از لحاظ نیروهای متخصص بهترین جایگاه را داریم.

کره‌ای ادامه داد: مشکل اصلی ما تنها کمبود منابع مالی در بخش ژئوفیزیک هوایی است به گونه ای که تاکنون تنها ۸ درصد کشور زیر پوشش این حوزه قرار گرفته است اما دولت یازدهم عزم جدی دارد تا ظرف ۳ سال آینده این کار را به پایان برساند و کل کشور را زیر پوشش مطالعات ژئوفیزیک قرار دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که برای ژئوفیزیک هوایی چه منابع مالی در نظر گرفته شده است گفت: برنامه‌های مختلفی را وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش بینی کرده‌اند که استفاده از منابع مالی بخش خصوصی و شرکت‌های بزرگی که در بخش معدن دست اندرکار هستند در این میان مورد نظر ایشان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز