خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر قزوین:

مدیر عامل تامین اجتماعی توان پیگیری طلب ۹۰ هزار میلیاردی کارگران از دولت را ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۳۲۰

«دفاع مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی از این بخشنامه غیر قانونی جای شگفتی داشت و اگر ایشان بخشنامه غیر قانونی خود را پس نگیرد به آشوب پدید آمده در جامعه کارگری کشور دامن زده است.»

یک فعال کارگری در قزوین در واکنش به سخنان مدیر عامل تامین اجتماعی در تایید مصوبه جدید هیئت دولت پیرامون ماده ۱۰ قانون بازسازی و نوسازی صنایع، گفت: سخنان مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی غیر قانونی است و ایشان باید فورا حرفش را پس بگیرد.

عید علی کریمی در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: دفاع مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی از این بخشنامه غیر قانونی جای شگفتی داشت و اگر ایشان بخشنامه غیر قانونی خود را پس نگیرد به آشوب پدید آمده در جامعه کارگری کشور دامن زده است.

وی افزود: رای دیوان عدلت اداری در خصوص بازنشستگی پیش از موعد کارگران در حال صدور بود، ولی با مصوبه دولت در اصل قانون مصوب مجلسدست اندازی شده و اجرای این قانون را متوقف کرده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین عنوان کرد: مگر یک کارگر در ۲۰ سال چقدر دریافتی دارد که بخواهد برای برای ۵ سال باقیمانده با هر سال ۲۰ درصد افزایش چیزی معادل ۵۰ میلیون تومان یک جا واریز کند.

کریمی دفاع مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از تغییرات این قانون را غیر کارشناسی و غیر قانونی دانست و از نمایندگان مجلس خواست به وظایف نظارتی خود در خصوص جلوگیری از اجرای بخش نامه های غیر قانونی عمل کنند.

رئیس توان پی‌گیری طلب کارگران را ندارد

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین با اشاره به اینکه مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان است گفت: مدیرعامل تامین اجتماعی از ترس از دست دادن صندلی خود توان طرح و پیگیری این موضوع را ندارد.

کریمی تصریح کرد: این مصوبه که تمام هزینه بازنشستگی پیش از موعد کارگران در صنایع فرسوده را به دوش کارفرمایان گذاشته است، خلاف قانون و بدعتی در شیوه آیین نامه نویسی و دستورالعمل نویسی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز