خبرگزاری کار ایران

یکه زارع در دیدار اعضای کمیسیون اصل نود:

از انتقاد سازنده استقبال می کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۵۶۹

کیفیت فعلی خودرو‌ها ایده آل نیست اما تمام تلاش مجموعه ایران خودرو بر افزایش کیفیت محصولات و جلب رضایت مشتریان است.

رئیس و اعضای کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از خطوط تولید شرکت ایران خودرو دیدار کردند و از نزدیک با دستاوردهای این گروه خودروساز آشنا شدند.

به گزارش ایلنا، هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در این جلسه گزارشی از عملکرد ایران خودرو در حوزه‌های تولید، فروش، کیفیت، صادرات و همچنین برنامه‌های آینده این گروه صنعتی ارایه کرد.

وی ذی نفعان ایران خودرو را شامل کارکنان، سهامداران و مهم‌ترین آن مشتریان دانست و گفت: وظیفه ما این است که محصولی که به مشتری عرضه می‌کنیم رضایت کامل او را برآورده کند.

یکه زارع افزود: کیفیت فعلی خودرو‌ها ایده آل نیست اما تمام تلاش مجموعه ایران خودرو بر افزایش کیفیت محصولات و جلب رضایت مشتریان است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد: پاسخگویی نامناسب به مشتریان از جمله دلایل نارضایتی آنان است و ما در صدد هستیم در این بخش برنامه‌های ویژه‌ای پیاده سازی کنیم تا میزان پاسخگویی و به تبع آن رضایت مشتریان افزایش یابد.

یکه زارع تصریح کرد: برخلاف گذشته که با انتقاد به صورت تدافعی برخورد می‌شد ما تشنه انتقاد سازنده و راهنمایی هستیم.

وی در ادامه اظهار کرد: ما اولین گام را که احیای تولید و افزایش تیراژ بود، انجام داده‌ایم و درحال حاضر اولویت ما توسعه محصول، کیفیت، خدمات پس از فروش و صادرات است که با تحقق آن هم در بازارهای داخلی و هم بازارهای صادراتی موفق خواهیم بود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: در نیمه نخست سال گذشته ۱۲۶ هزار خودرو تولید کردیم که در نیمه دوم تولید شتاب بیشتری گرفت و ما موفق شدیم در نیمه دوم سال گذشته با تولید تعداد ۲۳۹ هزار دستگاه سهم از دست رفته بازار را مجددا کسب کنیم.

یکه زارع یاد آور شد: از نیمه دوم سال گذشته سهم بازار ایران خودرو به ۵۴ درصد رسیده که این رقم تا کنون حفظ شده است. در سال گذشته در مجموع ۳۶۵ هزار خودرو تولید کردیم و بیشترین سهم بازار از آن ایران خودرو شد.

وی درخصوص بهبود روند تولید در سال جاری گفت: در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با تولید و عرضه ۲۷۵ هزار دستگاه، ۱۱۶ درصد افزایش تولید را به ثبت رسانده‌ایم و البته افزایش تیراژ تولید با افزایش کیفیت همراه بوده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: برنامه تولید امسال ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو است که بر اساس هدف گذاری صورت گرفته تا سال ۹۹ این تعداد را به یک میلیون دستگاه خواهیم رساند.

یکه زارع تصریح کرد: هدف این است که ۶۰ درصد از کل سه میلیون دستگاه خودرویی که در سال ۱۴۰۴ تولید می‌شود متعلق به گروه صنعتی ایران خودرو باشد.

وی درباره محصولات جدید اظهار کرد: ۷۰ درصد تولیدات ایران خودرو متعلق به محصولات داخلی است که در برنامه‌های آینده این شرکت منظور شده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: از نیمه دوم سال آینده، هر شش ماه محصول جدیدی به سبد محصولات ایران خودرو افزوده خواهد شد. ۲۰ درصد تولیدات نیز متعلق به محصولات شرکت‌های اروپایی و ۱۰ درصد نیز برای محصولات چینی خواهد بود.

یکه زارع درباره توقف تولید ناقص در ایران خودرو گفت: تولید خودروی ناقص علاوه بر اینکه سرمایه‌های جاری ایران خودرو را تبدیل به سرمایه راکد می‌کرد، موجب بروز ایراد کیفیت در محصولات می‌شد که از ابتدای سال جاری این مشکل برطرف شده و دیگر خودروی ناقصی تولید نمی‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با به جریان انداختن این سرمایه‌های راکد نه تنها تسهیلات بانکی دریافت نکردیم، بلکه بخشی از بدهی خود به سیستم بانکی را نیز پرداخت کردیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو کاهش هزینه‌های لجستیک را نیز قابل ملاحظه خواند و گفت: با حذف برخی هزینه‌های حمل و نقل خودرو و یا قطعات در سال جاری ۱۰۰ میلیارد تومان کاهش هزینه خواهیم داشت.

یکه زارع تصریح کرد: درحال حاضر سهام ایران خودرو در وضعیت مناسبی قرار دارد و سرمایه گذاران تمایل زیادی به خرید آن دارند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از واگذاری سایت‌های تولیدی این شرکت به بخش خصوصی خبر داد و گفت: با واگذاری این شرکت‌ها بر روی قوای محرکه سرمایه گذاری خواهیم کرد تا زنجیره ساخت خودرو کامل شود.

وی به اهمیت خودروسازی در موضوع اشتغال زایی اشاره کرد و گفت: تعداد ۵۸ هزار نفر به صورت مستقیم در گروه صنعتی ایران خودرو فعالیت می‌کنند که البته این رقم بدون احتساب شرکت‌های قطعه سازی است.

یکه زارع با اشاره به میزان اشتغال زایی در صنعت خودروتاکید کرد: به ازای تولید هر خودرو ۲.۱ شغل ایجاد می‌شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مورد قطعه سازان داخلی گفت: مطالبات قطعه سازان به روز شده است و آنان با رونق تولید به دنبال خرید ماشین آلات و سرمایه گذاری هستند.

وی درباره کیفیت محصولات اظهار کرد: طبق ارزیابی‌های شرکت بازرسی، کلیه محصولات ایران خودرو در رده کیفی خیلی خوب قرار دارند. با پروژه‌هایی که تعریف شده تلاش می‌کنیم تا نمرات منفی را کاهش داده و کیفیت محصولات را افزایش دهیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو یکی از راه‌های خودروساز شدن را استفاده از دانش نخبگان شرکت‌های بزرگ خودروساز دانست و گفت: تیم‌هایی متشکل از نخبگان خودروسازان جهانی ایجاد شده که با حضور آنان در کنار متخصصان داخلی و انتقال دانش و تجاربشان، در مسیر خودروساز شدن گام خواهیم برداشت.

وی در پایان اظهار کرد: عشقی که در مجموعه کارکنان و مدیران ایران خودرو برای خدمت به مردم و مشتریان وجود دارد حتما به وعده‌هایی که داده‌ایم جامه عمل خواهد پوشاند. هدف ما تولید و صادرات محصول است که طبق اهداف اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ترسیم و تعیین شده تحقق آن ما را از ارز دولتی بی‌نیاز خواهد کرد.

رئیس و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ پس از ارائه گزارش توسط مهندس یکه زارع، از پیشرفت‌های اخیر گروه صنعتی ایران خودرو ابراز خرسندی کردند. اعضای این کمیسیون پیشرفت‌های اخیر ایران خودرو و رسیدن به شرایط مطلوب با وجود محدودیت‌های بین المللی را قابل تقدیر دانستند.

سرمایه گذاری در تحقیق و پژوهش

محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با مدیرعامل ایران خودرو گفت: صنعت خودرو جزو صنایع مادر کشور محسوب می‌شود و باید به صورت جدی مورد حمایت قرار گیرد تا با بومی سازی تولید از ظرفیت‌های بالای کشور در این حوزه بهره برداری شود.

وی حمل و نقل در بخش‌های مختلف سواری، باری و تجاری را مهم توصیف کرد و گفت: حوزه خودروهای سواری به دلیل فراگیری بیشتر مورد توجه است اما با این وجود خودروهای سنگین هم نیازمند توجه هستند چراکه درحال حاضر بیش از ۵۰۰ هزار خودروی سنگین فرسوده باید جایگزین و نوسازی شوند.

پورمختار اولویت اصلی صنعت خودروسازی را توسعه سازندگان داخلی دانست و گفت: در برخی موارد که تولید قطعه در داخل امکان‌پذیر و یا به صرفه اقتصادی نیست باید به مرور زمان و انتقال دانش ساخت، تولید این قطعات هم در داخل مرزهای کشور صورت گیرد.

وی گفت: ایران خودرو با مشکلاتی که در سال‌های گذشته با آن مواجه بود، در آستانه تعطیلی قرار گرفته بود که با مدیریت جهادی مهندس یکه زارع بسیاری از آن حل شد و تولید به روال عادی خود بازگشت.

رئیس کمیسیون اصل نود همچنین خواستار افزایش تنوع محصولات خودروسازان شد و گفت: سلایق و ذائقه مشتریان بسیار متنوع است که باید خودروسازان با تولید محصولات متنوع به فکر تامین این طیف متنوع سلایق باشند. وی تاکید کرد: از سویی دیگر تولید با کیفیت هم باید در راس امور خودروسازان قرار گیرد.

وی ضمن تاکید برسرمایه گذاری در بخش تحقیق و پژوهش پیشنهاد کرد: سهامداران حقوقی ایران خودرو می‌توانند با انصراف از دریافت سود سالانه آن را در بخش‌های تحقیقاتی ایران خودرو سرمایه گذاری کنند تا از این طریق سود بیشتری نصیبشان شود. وی در پایان اظهار کرد: کمیته‌ای در مجلس تشکیل شده تا اجرای منویات مقام معظم رهبری در بازدید سال ۸۹ از شرکت ایران خودرو را پیگیری کند.

گفتنی است اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از خطوط مختلف تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو و همچنین مرکز تحقیقات این شرکت دیدن کردند و از نزدیک در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز