خبرگزاری کار ایران

در جلسه دیروز شورای عالی کار بررسی شد:

طرح جدید وزارت کار برای تغییر اساسنامه انجمن‌های صنفی / احتمال افزایش پایه سنواتی کارگران

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۶۶۹

«اعضای شورای عالی کار در جلسه دیروز اصلاح اساسنامه انجمن‌های صنفی و افزایش پایه سنواتی کارگران از ۵۰۰ به یکهزار تومان را بررسی کردند اما مباحثطرح شده درباره این دو محور به نتیجه نرسید و ادامه مذاکرات به جلسات بعدی موکول شد.»

یک عضو کارگری شورای عالی کار از قصد این شورا برای افزایش پایه سنواتی کارگران و تغییر اساسنامه انجمن‌های صنفی کارگری خبر داد.

«محمدرضا بقاییان» با اشاره به جلسه عصر دیروز(سه شنبه ۲۰ آبان) شورای عالی کار به ایلنا گفت: اعضای شورای عالی کار در جلسه دیروز اصلاح اساسنامه انجمن‌های صنفی و افزایش پایه سنواتی کارگران از ۵۰۰ به یکهزار تومان را بررسی کردند اما مباحثطرح شده درباره این دو محور به نتیجه نرسید و ادامه مذاکرات به جلسات بعدی موکول شد.

او با اشاره به پیشنهاد تغییر اساسنامه انجمن‌های صنفی توسط وزارت کار بیان کرد: اگرچه جلسه دیروز خروجی خاصی نداشت اما قرار شد کارگروهی تشکیل شود تا محورهای طرح شده در این جلسه به صورت تخصصی‌تر بررسی شود.

بقاییان در پایان گفت: اعضای شورای عالی کار در جلسه بعدی که حدود دو هفته دیگر برگزار می‌شود با توجه به نتیجه بررسی‌های کارگروه تخصصی درباره این دو محور تصیم گیری خواهند کرد.

گمانه زنی می‌شود وزارت کار بعد از پیشنهاد طرح تغییر چند ماده از قانون کار به سود کارفرمایان که به تهدید امنیت شغلی کارگران منجر خواهد شد، قصد دارد با تغییر اساسنامه انجمن‌های صنفی، نظارت استصوابی را در این تشکل رسمی کارگری جا بیندازد.

اگر این گمانه زنی‌ها صحت داشته باشد استقلال نیمه و نصفه انجمن‌های صنفی به خطر می‌افتد و این تشکل‌ کارگری همانند شوراهای اسلامی کار به طور کامل به دولت و کارفرمایان وابسته می‌شود.

پایه سنواتی چیست؟

پایه سنوات مبلغی است که روزانه به حقوق کارگری که یکسال سابقه کار داشته باشد اضافه می‌شود. در حال حاضر(سال ۹۳) به کارگرانی که یک سال سابقه کار داشته باشند روزانه مبلغ ۵۰۰ تومان به عنوان پایه سنوات پرداخت می‌شود.

پرداخت این مبلغ به کارگران مشمول طرح‌های طبقه بندی مشاغل مصوب وزارت کار بر اساس دستورالعمل و جدول اعلام شده توسط اداره روابط کار و جبران خدمت این وزارتخانه صورت می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز