خبرگزاری کار ایران

جواد اطاعت در گفتگو با ایلنا:

اصلاح طلبان مشکلی برای وحدت ندارند / مجلس بیش از این وزارت علوم را با چالش مواجه نکند

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۲۷۰

اصول‌گرایان در حال برگزاری نشست‌های وحدت میان خودشان هستند اما این حرکت در جریان اصلاحات دیده نمی‌شود. این مسئله به دلیل این است که ما در جریان اصلاحات در خصوص انسجام گروه‌ها مشکلی نداریم.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص وضعیت کنونی حاکم بر وزارت علوم گفت: ما باید از روحانی تشکر کنیم که همواره روی دیدگاه‌هایی که دارد پیش می‌رود ایرادی که در این زمینه نسبت به اصول‌گرایان وارد است این است که فکر می‌کنند در دولت جدید هم باید سیاست‌های پیشین دنبال شود در حالی که این تقاضای معقولی نیست.

جواد اطاعت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، افزود: از طرف دیگر شاید وزارت علوم هنوز نتوانسته تعامل مثبتی با مجلس برقرار کند. تغییر افراد متعدد در طول ۱۵ ماه در یک وزارتخانه یک ایراد محسوب می شود چرا که وزرای دیگر هم با همین مجلس کار می کنند و تعامل دارند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی در پاسخ به این سوال که مخالفت برخی نمایندگان با وزرای پیشنهادی علوم به علت ارتباط آنها با مسائل سال ۸۸ را چگونه تحلیل می کنید، افزود: بخشی از این مخالفت‌ها از سوی جناح مقابل طبیعی است. البته ما هیچ یک از اتهاماتی که در این خصوص به وزرای پیشنهادی دولت وارد می شود را قبول نداریم.

اطاعت در توضیح نظرش در مورد وزیر پیشنهادی جدید گفت: دیدگاه بنده در این خصوص مثبت است و فکر می‌کنیم که مجلس هم دیگر باید بیش از این وزارت علوم را با چالش مواجه نکند و از وزیر پیشنهادی علوم حمایت کند تا با رای قاطعی وارد وزارت علوم شود.

این استاد دانشگاه در خصوص دورنمای انتخابات و مجلس آینده گفت: اصول‌گرایان در حال برگزاری نشست‌های وحدت میان خودشان هستند اما این حرکت در جریان اصلاحات دیده نمی‌شود. این مسئله به دلیل این است که ما در جریان اصلاحات در خصوص انسجام گروه‌ها مشکلی نداریم.

وی در مورد تشکل‌های جدید جریان اصلاحات مثل «ندا» گفت: این تشکیلات کاملا با سیدمحمدخاتمی و جریان اصلاحات هماهنگ و همراه است. همه اصلاح‌طلبان قبل از اینکه عضو یک حزب باشد عضو جبهه اصلاحات هستند و این یک مساله پذیرفته شده در جریان اصلاحات است.

این فعال سیاسی اصلاح‌‌طلب در پاسخ به سوال ایلنا که احتمال انسجام و وحدت شخصیت‌هایی مثل خاتمی، هاشمی و ناطق نوری در انتخابات مجلس آینده چقدر است، افزود: هاشمی و خاتمی به همراه جریان اصلاحات به عنوان یک طیف با جریان اصول‌گرا رقابت می‌کنند. قرار نیست این با جریان رقیب نیز لیست واحد داده شود و به وحدت برسیم چراکه در این صورت رقابت‌های انتخاباتی بی‌معنا می‌شود.

وی ادامه داد: اگر این دو جریان فکری به خوبی با هم رقابت کنند دیگر جایی برای تندروها باقی نخواهد ماند.

اطاعت در پایان در جواب اینکه احتمال محوریت جریان پایداری در بحثوحدت اصول‌گرایان چقدر وجود دارد، گفت: من این فرضیه را قبول ندارم که اصول گرایان در غیاب آیت الله مهدوی کنی و مرحوم عسگراولادی دست به دامان جبهه پایداری و مصباح یزدی خواهند شد. جریان اصول‌گرا ذیل پایداری‌ها فعالیت نخواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز