خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از تودیع و معارفه ضرغامی و سرفراز / ۲ /؛

رییسی: نتیجه کار ضرغامی کاهش توجه مردم به ماهوراه‌هاست

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۰۷۲

یکی از مباحثمهم امروز صدا و سیما بحثنیروی انسانی است و مدیر جدید باید به کارآمدسازی و چابک‌سازی این رسانه توجه جدی کند / نتیجه کار ضرغامی کاهش توجه مردم به رسانه‌ها خارجی و ماهوراه‌ها و توجه به رسانه ملی است. امروز مرجعیت اخبار صحیح؛ صدا و سیماست.

حجت‌اسلام رییسی(رئیس شورای نظارت بر صدا و سیما) معتقد است که ضرغامی همکاری خوبی با شورا داشته است. او گفت که ضرغامی؛ روحیه پیگیری و انجام نظرات شورا را داشت و امیدوارم این همکاری ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ رئیس شورای نظارت بر صدا و سیما در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید این سازمان گفت: ضرغامی دارای ظرفیت خوبی بود و دربرابر همه تهاجم‌ها از داخل و بیرون مسلط بود و کار‌ها را به خوبی پیگیری می‌کرد و نتیجه آن امروز کاهش توجه مردم به رسانه‌ها خارجی و ماهوراه‌ها و توجه به رسانه ملی است و مرجعیت اخبار صحیح امروز صدا و سیما شد.

وی ادامه داد: نظام ما براساس فقه است و رسانه ملی باید مبلغ حوزه فقهی باشد که می‌خواهد زندگی مردم را بهتر کند. بر همین اساس توجه به زندگی اسلامی ایرانی، مبازره با عرفان‌های کاذب، صیانت از عقاید و دین و تفکرات مردم دربرابر سکولاریسم و مقابله با ناکارآمد نشان دادن نظام و افزایش اعتماد مردم به نظام بسیار مهم است.

وی ادامه داد: یکی از مباحثمهم امروز صدا و سیما بحثنیروی انسانی است و مدیر جدید سازمان صدا و سیما باید به کارآمدسازی و چابک‌سازی صدا وسیما توجه جدی کند.

وی با اشاره به شخصیت محمد سرافراز گفت: در حکم مقام معظم رهبری مواردی اشاره شده که مدال‌هایی‌ست. امیدوارم ایشان به آن توجه کند. آقای سرافراز در حوزه‌ای که بودند خوش درخشیدند و انتصاب ایشان کاملا با یک مقبولیت همراه شد و همگان قبول کردند که این جایگاه زیبنده سرافراز است.

محمد خجسته نیز به نمایندگی از شورای معاونین با اشاره به ریشه‌های انقلابی گفت: هر انقلابی دو پایه بنیادی دارد یک ایده روایتی و یک روایت محیطی و همه رهبران فکری و انقلابی سعی می‌کنند این دو مسئله را حفظ کنند و انقلاب اگر نتواند از ایده و روایت خودش دفاع کند؛ نابود می‌شود به همین دلیل مارکسیسم از دهه ۶۰ نابود شد.

وی با اشاره به نقش صدا و سیما و رسانه‌ها در هر انقلابی گفت: بسط این ایده و روایت برعهده رسانه است و مهم‌ترین رسانه نیز در هر جای دنیا رادیو و تلویزیون است به همین دلیل صدا وسیما از ابتدای انقلاب مورد تهاجم بود و عده‌ای می‌خواستند آن را حذف کنند.

خجسته با اشاره به دوره‌های مختلف در صدا و سیما گفت: ما در صدا و سیما چهار دوره داریم یک دوره محمد هاشمی است که ایشان باید صدا و سیما را با خواستگاه انقلاب تطبیق می‌داد و کار بسیار سختی بود. بعد در دوره لاریجانی که جنگ تمام شد و شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی بود. در دوره لاریجانی به ایده و روایت و بنیاد انقلاب تهاجم بسیار زیاد بود.

وی ادامه داد: در دوره ضرغامی اهمیت و سختی کار زیاد بود. شبکه‌های ماهوراه‌ای وارد حوزه اجتماعی شدند و از برنامه‌های صرفا سخنرانی به ساخت و نمایش فیلم سریال و موسیقی و تفریحی روی آوردند و شبکه‌های معاند مانند با نظام و دین نیز زیاد شدند از طرف دیگر فضای مجازی ناگهان باز شد و بعد فیلم‌های ضداسلام و ضدایران تولید شد.

خجسته افزود: ضرغامی معرفت خوبی از شهید مطهری داشت و از طرفی ارتباط خوبی با سینماگران و ظرفیت درون و بیرون سازمان را جمع کرد و خوب توانست با روایت‌های ضدانقلاب مبارزه کند و همچنین برنامه‌های خوبی با منش و روایت انقلاب بسازد.

خجسته با اشاره به سوابق سرافراز گفت: سرافراز پیشانی جنگی سازمان صدا و سیما در حوزه بین‌الملل بود و وقتی‌ آی فیلم و العالم را راه انداخت ما گزارش‌هایی از مصر و حتی عراق داشتیم که تاثیر زیادی داشت و اولین کشتی که برای کمک به غزه رفت با کمک سرافراز بود. به همین دلیل پرس تی وی و هیسپان تی وی و العالم از روی ماهواره‌های حذف می‌شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز