خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی کار شیر پگاه اصفهان خبر داد:

درخواست کارگران شیر پگاه اصفهان برای اصلاح طرح طبقه بندی مشاغل

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۷۴۴

«طرح طبقه بندی مشاغل فعلی از سال ۸۴ اجرا می‌شود بنابراین قدیمی است و به ویرایش نیاز دارد تا ضریب‌های ریالی بسیاری از سمت‌هایی که در ۹ سال گذشته حذف یا اضافه شده‌اند در طرح جدید پیش بینی شوند.»

رئیس شورای اسلامی کار شیر پگاه اصفهان خواستار اصلاح طرح طبقه بندی مشاغل در این واحد تولیدی شد.

«حمید خدایی» در این باره به ایلنا گفت: حقوق کارگران شیر پگاه اصفهان بر اساس طرح طبقه بندی مشاغل پرداخت می‌شود اما این حقوق با توجه به تورمی که در سال‌های گذشته دامن گیر کشور و به تبع صنعت بوده است کفاف هزینه‌های زندگی آن‌ها را نمی‌دهد.

او افزود: بسیاری از کارگران در پایان هر ماه به دنبال مساعده برای تامین هزینه‌های زندگی‌‌شان هستند چرا که سطح حقوق آنها به میزانی نیست که حداقل‌های یک خانواده ۴ نفری را پوشش دهد.

این فعال کارگری با تاکید بر لزوم ویرایش طرح طبقه بندی مشاغل در کارخانه شیر پگاه اصفهان و اصلاح ضریب ریالی این طرح، بیان کرد: باید سطح حقوقی کارگران بالا‌تر برود و با هزینه‌های جاری زندگی هماهنگ شود. البته خود کارخانه و شرکت صنایع شیر ایران(سهامدار شیر پگاه اصفهان) به دنبال این قضیه هستند اما در حال حاضر کارگران از لحاظ حقوقی به شدت مشکل دارند.

خدایی تصریح کرد: طرح طبقه بندی مشاغل فعلی از سال ۸۴ اجرا می‌شود بنابراین قدیمی است و به ویرایش نیاز دارد تا ضریب‌های ریالی بسیاری از سمت‌هایی که در ۹ سال گذشته حذف یا اضافه شده‌اند در طرح جدید پیش بینی شوند.

او در ادامه با اشاره به محرومیت کارگران پیمانی شیر پگاه اصفهان از طرح طبقه بندی مشاغل، گفت: از ۴۵۰ کارگر شاغل در کارخانه حدود ۱۰۰ کارگر به صورت رسمی، ۱۴۰ کارگر به صورت قرارداد مستقیم و حدود ۲۰۰ کارگر به صورت پیمانی کار می‌کنند.

او افزود: روال کار کارخانه برای استخدام بدین ترتیب است که ابتدا کارگران را به مدت شش ماه تا یکسال از طریق شرکت «پگاه پیشتاز» به صورت پیمانی در اختیار می‌گیرد و بعد از تایید این کارگران توسط مدیران قسمت مربوطه با آنان قرارداد مستقیم می‌بندد.

رئیس شورای اسلامی کار شیر پگاه اصفهان در پایان گفت: اگر چه کارگران قرارداد مستقیم مشمول طرح طبقه بندی مشاغل می‌شوند اما دریافتی کارگران پیمانی تابع حداقل‌های وزارت کار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز