خبرگزاری کار ایران

۱۵ ماه حق بیمه «جمعه کاری» و شیفت کارگران پتروشیمی رازی پرداخت نشده است

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۶۲۶

«حق بیمه معوقه کارگران واحد نگهداری و تعمیرات پتروشیمی رازی به دوره زمانی اول مهر ۹۱ تا ۳۰ آذر ۹۲ بازمی‌گردد. این کارگران مرداد ماه امسال از پیمانکار شکایت کرده بودند که اداره کار به سود آنان حکم داده است.»

شرکت پیشگامان فن اندیش تهران از پیمانکاران پتروشیمی رازی در منطقه ویژه ماهشهر حق بیمه جمعه کاری و نوبت شیفت ۴۴۵ کارگر واحد نگهداری و تعمیرات این مجتمع پتروشیمی را برای ۱۵ ماه متوالی پرداخت نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حق بیمه معوقه کارگران واحد نگهداری و تعمیرات پتروشیمی رازی به دوره زمانی اول مهر ۹۱ تا ۳۰ آذر ۹۲ بازمی‌گردد. این کارگران مرداد ماه امسال از پیمانکار شکایت کرده بودند که اداره کار به سود آنان حکم داده است.

پیمانکار بر اساس حکم اداره کار به پرداخت جریمه ای ۹۲ میلیون تومانی به کارگران محکوم شده اما این مبلغ را بعد از گذشت چندین هفته از صدور حکم پرداخت نکرده است.

در همین رابطه، یکی از کارگران که نخواست نامش فاش شود گفت: لیست‌های بیمه ارسالی به سازمان تامین اجتماعی در این ۱۵ ماه بر اساس نامه نگاری‌های پیمانکار و اداره کار قابل اصلاح و بازگشت نیست، برای همین هم پیمانکار باید جریمه را به کارگران پرداخت کند.

او در ادامه بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی بر اساس ماده ۱۸۲ قانون کار می‌توانست پیمانکار را تا ۴ یا ۵ برابر این مبلغ جریمه کند اما به دلایل نامعلوم حداقل جریمه را در نظر گرفته است.

گفتنی است ماده ۱۸۲ قانون کار می‌گوید کارفرمایانی که بر خلاف مفاد ماده ۱۹۲ این قانون از تسلیم آمار و اطلاعات مقرر به وزارت کار خودداری کنند علاوه بر الزام به ارائهٔ آمار و اطلاعات مورد نیاز وزارت کار در هر مورد با توجه به شرایط و امکانات خاطی و مراتب جرم به جریمهٔ نقدی از ۵۰ تا ۲۵۰ برابر حداقل مزد روزانهٔ کارگر محکوم خواهند شد.

همچنین ماده ۱۹۲ قانون کار صراحت دارد کارفرمایان موظفند در مهلت مقرر آمار و اطلاعات مورد نیاز وزارت کار را طبق آیین‌نامه‌ای که به تصویب وزیر کار می‌رسد تهیه و تسلیم کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز