خبرگزاری کار ایران

معاون پارلمانی رسانه ملی در گفت‌وگو با ایلنا:

ضرغامی تلاش داشت تک‌بعدی نباشد / مشخص نیست در صدا و سیما بمانم

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۵۷۳

در این رابطه که معاون پارلمانی سازمان صدا و سیما باقی خواهم ماند هنوز چیزی مشخص نیست / آقای ضرغامی نیز سعی داشت تا جناحی و تک بعدی عمل نکند و بر همین اساس بود که از همه جناح‌ها در مناظره‌ها دعوت صورت می‌گرفت. این سیاست فراجناحی نیز در دوره جدید نیز رعایت خواهد شد.

معاون پارلمانی سازمان صدا و سیما درباره تغییرات احتمالی در سازمان صدا و سیما گفت: طبعا تغییرات مدیریتی به این سرعت نیست که در بدو ورود رییس جدید مدیران عوض شوند. علاوه بر این نیز هنوز چیزی تحت عنوان تغییرات مدیریتی در سازمان مطرح نشده است. همچنین مشخص نیست که خود بنده می‌مانم یا می‌روم.

محمدرضا میرتاج الدینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا درباره این سوال که خط مشی سازمان صدا و سیما در دوران ریاست جدید چگونه خواهد بود؟ گفت: خط مشی‌های این سازمان یک خط مشی عمومی و منطبق با سیاست‌های کلان نظام است. طبعا ریاست جدید نیز برنامه‌های خود را به تدریج اعلام خواهند کرد. آقای سرافراز رسانه را به خوبی می‌شناسند و با توجه به سابقه اجرایی و مدیریتی در سازمان صدا و سیما طبعا ما در دوره ریاست ایشان یک جهش خوب و امیدوار کننده در رسانه ملی را شاهد خواهیم بود.

معاون پارلمانی سازمان صدا و سیما در پاسخ به این سوال که آیا جهش خوب و امیدوار کننده در سازمان صدا و سیما به معنای رفع نگاه‌های سلیقه گونه و جناحی در تهیه برنامه‌های تلوزیونی و رادیویی خواهد بود؟ تصریح کرد: سازمان صداو سیما در دوره ریاست آقای ضرغامی نیز سعی داشت تا جناحی و تک بعدی عمل نکند و بر همین اساس بود که از همه جناح‌ها در مناظره‌ها دعوت صورت می‌گرفت. این سیاست فراجناحی نیز در دوره جدید نیز رعایت خواهد شد.

به گفتهٔ او، دعوت کار‌شناسان در برنامه‌های مناظره‌ای یک مساله جزء است و توصیه من به رسانه‌ها در بررسی عملکرد صدا و سیما چنین است و متوجه سیاست‌های کلان صدا و سیما باشید و جزییات پرداخته نشود.

وی ادامه داد: ما حتی هفته گذشته یک مناظره برگزار کردیم که یکی از نمایندگان اقلیت سیاسی مجلس مدعو اصلی برنامه بودند اما ایشان به دلیل انتقاد از یک مدعو دیگر در جلسه از حضور در مناظره کناره گیری کردند. لذا ما برای جایگزین ایشان یک نفر دیگر از آن کمیسیون را دعوت کردیم چون بحثمناظره تخصصی بود و اجازه نمی‌داد تا بر اساس خطوط سیاسی فرد جایگزین را انتخاب کنیم. نگاه صدا و سیما تخصصی است.

میر تاج الدینی تصریح کرد: نمی‌خواهم اسم نماینده را ذکر کنیم ولی ماهیت این برنامه مرتبط با کمیسیون برنامه و بودجه بود و از آنجایی که اکثریت مجلس با اصولگرایان است طبیعی خواهد بود که مهمانان ما را اغلب اصولگرایان تشکیل بدهند.

معاون پارلمانی سازمان صدا و سیما همچنین در پاسخ به این سوال که چرا نمایندگان آقای ضرغامی را پاسخگو و مستمع نظرات مجلس نمی‌دانستد، افزود: این چنین نبود و مطمئن باشید که در دوره ریاست آقای سرافراز نیز همکاری با نمایندگان ادامه خواهد داشت. اقای ضرغامی همیشه بر دعوت نمایندگان به صدا و سیما تاکید داشتند. البته نباید فراموش کنیم که برنامه‌ها ماهیت مختلف دارند و کارگردانان یا تهیه کنندگان متفاوتی در این سازمان حاضر هستند که با توجه به همین تنوع و امکانات نمایندگان را دعوت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه آقای ضرغامی همواره نامه نمایندگان را شخصا پاسخ می‌داد، افزود: چندین نامه درباره مباحثهسته‌ای از سوی برخی نمایندگان به آقای ضرغامی ارسال شد که چرا منتقدان را به مناظره‌ها دعوت نمی‌کنید. اما آقای ضرغامی در حمایت از دولت و سیاست‌های کلان نظام پاس انتقاد مستقیم از مذاکرات هسته‌ای را به صدا و سیما باز نکردند.

معاون پارلمانی سازمان صدا و سیما همچنین درباره تغییرات احتمالی در سازمان صدا و سیما گفت: طبعا تغییرات مدیریتی به این سرعت نیست که در بدو ورود رییس جدید مدیران عوض شوند. علاوه بر این نیز هنوز چیزی تحت عنوان تغییرات مدیریتی در سازمان مطرح نشده است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا او همچنان معاون پارلمانی سازمان صدا و سیما باقی خواهد ماند، افزود: در این رابطه که معاون پارلمانی باقی خواهم ماند هنوز چیزی مشخص نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز