خبرگزاری کار ایران

کشته شدن دو کارگر طی هفته گذشته:

پتروشیمی جم برای کارگران امن نیست

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۴۵۶

«مسئولان ایمنی واحد الفین پتروشیمی جم(واقع در عسلویه) به عنوان بزرگ‌ترین واحد الفین کشور و یکی از بزرگ‌ترین واحدهای الفین جهان هیچ‌گونه استقلالی از خود ندارند.»

منابع کارگری از عادی نبودن وضعیت ایمنی در واحد «الفین» پتروشیمی جم خبر می‌دهند. این در حالی است که دو کارگر این مجتمع پتروشیمی سه‌شنبه هفته گذشته(۱۳ آبان) بر اثر استنشاق گاز نیتروژنجان باختند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از منابع کارگری، مسئولان ایمنی واحد الفین پتروشیمی جم(واقع در عسلویه) به عنوان بزرگ‌ترین واحد الفین کشور و یکی از بزرگ‌ترین واحدهای الفین جهان هیچ‌گونه استقلالی از خود ندارند.

این گزارش در عین حال می‌گوید وقوع حادثه شغلی برای کارگران پتروشیمی جم سابقه‌ دارد و حدود دو سال پیش، حادثه‌ای مشابه آنچه هفته گذشته برای شماری از کارگران این مجتمع پتروشیمی اتفاق افتاده است اما کارگران حادثه دیده به طرز معجزه آسایی نجات یافته‌اند.

یکی از کارگران در همین رابطه به ایلنا گفت:مسئولان ایمنی پتروشیمی جم باید بر اساس وظیفه ذاتی‌شان و بعد از بررسی شرایط ایمنی و حفاظت فنی دستور دهند که کاری انجام بشود یا نه اما وقتی مسئولی در رده بالا‌تر به آنان می‌گوید کاری باید انجام شود آنان تابع و مطیع هستند، حتی اگر انجام آن کار برای کارگران خطر داشته باشد.

او در ادامه با انتقاد از بی‌‌توجهی کارفرما و مدیران میانی پتروشیمی جم نسبت به کارگران، کیفیت بد غذا و کیفیت نامناسب خوابگاه‌های کارگران گفت: کارفرما لباس و کفش ایمنی کارگران را از بی‌کیفیت‌ترین اجناس تهیه می‌کند تا هزینه‌های این مجتمع پتروشیمی را کاهش دهد.

او در عین حال با اشاره به نحوه پرداخت حقوق کارگران پتروشیمی جم گفت: اگر چه حقوق کارگران به طور منظم پرداخت می‌شود اما میزان آن با توجه به دوری کارگران از خانواده‌هایشان، سختی کار و خطراتی که آنان را تهدید می‌کند کافی نیست.

این کارگر ناراضی در ادامه بیان کرد: سرکار آمدن کارفرمای جدید، تاثیر بدی در روحیه حداقل دو هزار کارگر پیمانی پتروشیمی جم گذاشته است چرا که آنان سال‌هاست برای شرکت پیمانکاری «جم صنعت کاران» کار می‌کنند و کارفرمای جدیدی قصد دارد این دو هزار کارگر را اخراج کند و شرکت پیمانکاری دیگری را که خودش در آن سهام دارد جایگزین کند.

او در پایان با انتقاد از ضریب پایین امنیت شغلی کارگران پتروشیمی جم، گفت: قرارداد کار ما هر ۴ ماه یکبار تمدید می‌شود و کارفرما حاضر نیست با کارگرانی که سال‌ها در این مجتمع پتروشیمی کار کرده‌اند قرارداد کار یکساله منعقد کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز