خبرگزاری کار ایران

با وجود احکام بازگشت به کار:

پیمانکار پالایشگاه آبادان مانع ادامه کار ۲ کارگر اخراجی است

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۴۱۳

«پیش از این نیز شش ماه طول کشید تا اداره کار بند امام اولین جلسه رسیدگی به پرونده کارگران اخراجی پالایشگاه آبادان را بررسی کند که سرانجام در تاریخ ۱۶ مهرماه هیات تشخیص برای ما حکم بازگشت به کار صادر کرد، اما پیمانکار راضی به اجرای حکم اداره کار نشد.»

کارفرمای شرکت پیمانکاری «ثمین صنعت فردان» پس از گذشت شش ماه از بیکارسازیدو نماینده کارگریدر بخش حمل و نقل پالایشگاه آبادان، با وجود صدور احکام بازگشت به کار از ورود آنان به محل کارخانه جلوگیری می‌کند.

منابع خبری ایلنا در پالایشگاه آبادان اعلام کردند؛ بعد از آنکه کارفرمای شرکت ثمین صنعت فردان یکی از شرکتهای پیمانکاری زیر مجموعه پالایشگاه آبادان نسبت به صدورحکم هیات تشخیصاداره کار بندر امام مبنی بر بازگشت به کار این دو نماینده کارگری بی‌توجه‌ای نشان داد و مانع ورود آقایان «سیامک ملک» و «عباس غلامی» شد؛ در ‌‌نهایت این دو کارگر با طرح شکایت در دیوان عدالت اداری در دو مرحله حکم بازگشت به کار گرفتند.

«سیامک ملک» یکی از کارگران اخراجی پالایشگاه آبادان در تشریح جزئیات این خبر گفت: با وجود آنکه من و همکارم آقای عباس غلامی از هیات تشخیص اداره کار و نهاد رسیدگی کننده در قوه قضائیه حکم بازگشت به کار گرفتیم به دلیل ممانعت پیمانکار هنوز موفق به ادامه کار در پالایشگاه آبادان نشدیم.

به گفته وی، پیش از این نیز شش ماه طول کشید تا اداره کار بند امام اولین جلسه رسیدگی به پرونده کارگران اخراجی پالایشگاه آبادان را بررسی کند که سرانجام در تاریخ۱۶ مهرماههیات تشخیص برای ما حکم بازگشت به کار صادر کرد، اما پیمانکار راضی به اجرای حکم اداره کار نشد.

ملک در ادامه افزود: دادگستری آبادان نیز در دو مرحله در روز‌های ۲۸ مهر ماه و ۹ آبان ماه حکم به بازگشت بکار صادر کرده است اما همچنان کارفرما اعتقادی به اجرای احکام صادره ندارد و ظاهرا معتقد است کارگران قراردادی نمی‌توانند حق و حقوقی داشته باشند.

وی در بخش پایانی سخنان خود در خصوص مطالبات خود و همکارش گفت: بر اساس احکام صادره، کارفرما مکلف به پرداخت معوقات حقوقی و بیمه‌ای شش ماه گذشته ماست، که در این خصوص نیز کارفرما از حکم قانون تمکین نمی‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز