خبرگزاری کار ایران

بیکاری ۱۸ کارگر «نادر لبن» بدون دریافت ۳ تا ۵ ماه حقوق

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۲۸۸

«اختلافات داخلی میان مدیر سابق و مدیر جدید این شرکت باعثتعطیلی این شرکت تعاونی شده است. / آخرین خبری که به ما داده اند این است که پانزدهم آبان ماه، مدارک کارگران را برای دریافت بیمه بیکاری به تامین اجتماعی فرستاده‌اند.»

تقریبا دو هفته‌ای است که شرکت تعاونی صنایع شیر «نادرلبن» تویسرکان به علت اختلافات داخلی تعطیل شده است و ۱۸ کارگر این کارخانه با معوقات حقوقی بین ۳ تا ۵ ماه بیکار شده‌اند.

منابع خبری ایلنا در تویسرکان گزارش دادند، اختلافات داخلی میان مدیر سابق و مدیر جدید این شرکت باعثتعطیلی این شرکت تعاونی شده است.

کارگران صنایع شیر نادرلبن گزارش داده‌اند که از چهارم آبان ماه این شرکت به طور کامل تعطیل شده وبرخی از کارگران از خردادماه و برخی هم از مردادماه سال جاری حقوق دریافت نکرده اند. آن عده ای هم که دریافتی داشته اند کمتر از نصف حقوق‌شان را گرفته‌اند.

یکی از کارگران در ارتباط با آخرین وضعیت نیروی کار این شرکت به ایلنا گفت: آخرین خبری که به ما داده اند این است که پانزدهم آبان ماه، مدارک کارگران را برای دریافت بیمه بیکاری به تامین اجتماعی فرستاده اند و حالا ما باید منتظر بمانیم تا سه ماه دیگر تا بیمه ی بیکاری برقرار شود.

این منبع کارگری با اشاره به اینکه کارگران این شرکت قربانی اختلافت داخلی مدیران شده اند گفت: هنوز هیچ قولی بابت پرداخت معوقات حقوق و دستمزد به ما داده نشده و معلوم نیست با این وضع وخیم بیکاری که در شهرستان تویسرکان وجود دارد تکلیف کارگران این شرکت چه می شود.

خبر بیکاری ۱۸ کارگر صنایع نادر لبن در حالی منتشر شده است که معضل بیکاری در شهرستان تویسرکان و استان همدان یک معضل جدی است. در همین رابطه یکی از کارگران این کارخانه تعطیل شده به ایلنا گفت: بسیاری از شرکت‌هایی که در اطراف ما هستند نیز با همین مشکلات در پرداخت مزد و معوقات حقوقی مواجه اند و این باعثمی شود با تعطیلی واحدهای صنعتی، معضل بیکاری در این شهرستان جدی تر از قبل شود.

گفتنی است چندی پیش درنشستیکه در تویسرکان برگزار شد، محمد مهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس با بیان اینکه هم اکنون نرخ بیکاری در استان همدان به ۱۲ درصد رسیده است گفته بود: این میزان بیکاری همدان را در فهرست استان‌های با درصد بالای بیکاری در کشور قرار داده است. نرخ بیکاری در شهرستان تویسرکان بالاتر از سایر نقاط استان همدان است که باید همه مسئولین توجه ویژه‌ای به رفع این مشکل اساسی داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز