خبرگزاری کار ایران

عضو کارگری شورای عالی کار:

برنامه مناظره با سفارش مخالفان قانون کار تهیه شد بود

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۲۱۵

بقائیان با انتقاد از اینکه در نحوه طراحی نظرسنجی برنامه مناظره، کارگران شاغل و کارگران جویای کار رودروی یکدیگر قرار گرفته بودند، افزود: این شیوه طراحی نیز از‌‌ همان ترفندهای تبلیغاتی برای معرفی کردن قانون کار به عنوان مشکل تولید است.

عضو گروه کارگری شورای عالی کار معتقد است موضع سازمان صدا و سیما در قبال حقوق صنفی کارگران هم جهت با دولت به عنوان بزرگ‌ترین کارفرمای کشور و صاحبان سرمایه‌های خصوصی است.

«محمدرضا بقاییان» در این باره به ایلنا گفت: چینش میهمانان و نحوه طراحی نظرسنجی پیامکی برنامه اخیر مناظره طوری بود که به مخاطبان قبولانده شود حتما قانون کار دارای ایراد است.

این فعال کارگری افزود: به نظر می‌رسد دست‌اندرکاران رسانه ملی با سفارش مخالفان قانون کار در دولت و صاحبان سرمایه موضوع برنامه اخیر مناظره را تبلیغ برای تغییر قانون کار اختصاص دادند.

وی در ادامه افزود: با وجود جایگاه ضعیفی که در برنامه روز جمعه مناظره برای گروه کارگری به عنوان مدافع قانون کار در نظر گرفته شده بود اما باز هم مخالفان قانون کار نتوانستند به پرسشی که در خصوص میزان تاثیر گذاری اجرای معافیت‌های قانون کار در کارگاه‌های کوچک، مناطق آزاد و مشمول طرح استاد – شاگردی به بهانه «رفع موانع تولید» ایجاد شد، پاسخ قانع کننده‌ای بدهند.

وی یادآور شد: آنچه که در این برنامه مورد توجه قرار نگرفت این بود که از زمان اجرای قانون کار سیاست گذاری‌های اقتصادی دولت در جهت گسترش فعالیت‌های غیرمولد اقتصادی بوده است.

عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران با یادآوری اینکه در سالهای پایانی دهه ۷۰ و نیمه نخست دهه ۸۰ بسیاری از کارخانه‌های نساجی، کفش و لوازم خانگی به دلیل افزایش واردات و قاچاق و فرسوده بودن خطوط تولید تعطیل و کارگران آن‌ها بیکار شدند.

این فعال حقوق صنفی کارگران بابیان اینکه ریشه یابی این بحران در ‌‌نهایت به سیاست‌گذاری‌های غلط و ضد تولیدگرای دولت در حوزه بازرگانی خارجی و فعالیت‌های صنعتی می‌رسد، افزود: واقعیت این است که شرکای اجتماعی عادت کرده‌اند تا در مواجه با مشکلات اقتصادی به سراغ دیوار کوتاه کارگران بیایند.

بقائیان همچنین با انتقاد از اینکه در نحوه طراحی نظرسنجی برنامه مناظره، کارگران شاغل و کارگران جویای کار رودروی یکدیگر قرار گرفته بودند، افزود: این شیوه طراحی نیز از‌‌ همان ترفندهای تبلیغاتی برای معرفی کردن قانون کار به عنوان مشکل تولید است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز