خبرگزاری کار ایران

رییس کانون شوراهای کار خراسان شمالی:

رسالت رسانه ملی در مناظره «تغییر قانون کار» فراموش شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۰۷۳

«وظیفه ی رسانه ملی طرح موضوع و خبررسانی در ارتباط با اصلاحاتی است که قرار است صورت بگیرد. اگر قرار بر این است که برنامه ای ساخته شود که به طرح این مباحثبپردازد، شیوه ی انتخاب و چینش مهمانان باید عادلانه باشد و تکثر اراء به یک نسبت وجود داشته باشد.»

«شیوه ی چینش شرکت کنندگان و طرح سوال نظرسنجی در برنامه مناظره نشان از پیشداوری تهیه کنندگان این برنامه، درباره لزوم تغییر قانون کار داشت که این با اصل خبررسانی و طرح موضوع که رسالت اصلی رسانه ملی است مغایر است.»

داوود امیری، رییس کانون شوراهای اسلامی کار خراسان شمالی ضمن انتقاد از شیوه ی انتخاب مهمانان برنامه مناظره که روز گذشته(۱۶ آبان) با موضوع اصلاح قانون کار از شبکه اول سیما پخش شد، به ایلنا گفت: وظیفه ی رسانه ملی طرح موضوع و خبررسانی در ارتباط با اصلاحاتی است که قرار است صورت بگیرد. اگر قرار بر این است که برنامه ای ساخته شود که به طرح این مباحثبپردازد، شیوه ی انتخاب و چینش مهمانان باید عادلانه باشد و تکثر اراء به یک نسبت وجود داشته باشد.

این مقام صنفی توضیح داد: حضور جهار موافق و تنها یک مخالف اصلاح قانون کار نشانی از برقراری عدالت نداشت. این امر باعثشد که هشتاد دقیقه از این برنامه به موافقین طرح و تنها بیست دقیقه به مخالفان آن اختصاص یابد.

این فعال حقوق صنفی کارگران همچنین از شیوه ی طرح سوال نظرسنجی برنامه انتقاد کرد و گفت: قانون کار یک قانون حمایتی است که باید حداقل منافع جامعه کارگری را تضمین کند و روح سه جانبه گرایی بر آن حاکم باشد، پس اساسا طرح این سوال در نظر سنجی که این قانون باید به نفع کدامیک اصلاح شود درست نیست و جهتگیری خاصی را به بیننده القاء می کند.

امیری ضمن تاکید بر مواضع تشکل های رسمی کارگری در مخالفت با اصلاح قانون کار گفت: تشکل‌های رسمی کارگری اساسا با اصلاح قانون کار مخالفند و به نظر من باید در این برنامه حداقل سه تشکل از تشکل های رسمی کارگری حضور میافتند تا صدای جامعه کارگری را به گوش مسولین برسانند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز