خبرگزاری کار ایران

کلانترهرمزی:

قربانی اسیدپاشی حداقل به ۶۰ عمل جراحی نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۷۵۳

نتایج جراحی پلاستیک این قربانیان مطلوب نیست زیرا جراحی پلاستیک آنان به یک یا دو عمل منتهی نشده و حداقل به ۶۰ عمل جراحی نیاز پیدا می‌کنند که روند درمان را به درازا کشانده و ممکن است تا ۱۰ سال نیز طول بکشد.

عضو هیئت مدیره انجمن جراحان پلاستیک و زیبائی ایران گفت: «زیبا شدن» با «سالم شدن» متفاوت است و قربانیان اسیدپاشی دیگر «زیبایی» خود را به‌دست نمی‌آورند.

عبدالجلیل کلانترهرمزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: قربانیان چنین حوادثی با مشکلات تامین هزینه‌های درمانی، بازیابی سلامتی و بازگشت به زندگی عادی روبه‌رو هستند.

وی در تشریح این دو موضوع عنوان کرد: نتایج جراحی پلاستیک این قربانیان مطلوب نیست، زیرا جراحی پلاستیک آنان به یک یا دو عمل منتهی نشده و حداقل به ۶۰ عمل جراحی نیاز پیدا می‌کنند که روند درمان را به درازا کشانده و ممکن است تا ۱۰ سال نیز طول بکشد.

کلانترهرمزی افزود: در صورتی شاهد نتایج خوب جراحی خواهیم بود که ضایعه سوختگی کم باشد اما در حوادثی چون اسیدپاشی به‌دلیل شدت جراحات‌، قربانی حتی نیاز به پیوند قرنیه نیز پیدا می‌کند.

وی با اشاره به «هزینه‌بر بودن» جراحی‌های پلاستیک قربانیان اسیدپاشی ادامه داد: دولت موظف است در حوادثی مانند اسیدپاشی به‌دلیل طولانی شدن روند درمان و جراحی‌های مورد نیاز قربانیان هزینه‌های جراحی پلاستیک را متقبل و تامین کند.

عضو هیئت مدیره انجمن جراحان پلاستیک و زیبائی ایران افزود: در حال حاضر امکانات بیمارستان‌های دولتی برای درمان قربانیان اسیدپاشی مناسب و کافی است اما به‌دلیل مراجعات زیاد بیماران به بیمارستان‌ها، روند درمان این قربانیان طولانی می‌شود.

به گفته وی قربانیان اسیدپاشی پس از عمل به دلیل عوارض جانبی که بر روی پوستشان دارند برای بازگشت به زندگی نیاز به روان‌شناس دارند؛ وقتی یک دهم صورت سالم می‌ماند، برگشت به زندگی عادی مقاومت زیادی را می‌طلبد.

کلانترهرمزی در خاتمه خاطرنشان کرد: ظاهر و چهره برای آسیب‌دیدگان مهم است وقتی سیمای قربانی درست نباشد فرد احساس کمبود می‌کند آن‌ها به زندگی روزانه خود می‌رسند اما به حالت عادی باز نمی‌گردند و خودشان بر این موضوع واقفند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز