خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری در معادن البرز شرقی:

فاصله دستمزد و تورم در تعیین مزد سال آینده جبران شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۶۵۴

«اجابت در خواست جامعه کارگری در خصوص افزایش عادلانه مزد بر اساس نرخ تورم، برای رشد اقتصادی کشور نیز مفید است چرا که بزرگترین جامعه مصرف کنندگان کالای داخلی کارگران هستند و بالا رفتن قدرت خرید این قشر چرخ صنایع داخلی را می چرخاند.»

یک فعال کارگری در معادن البرز شرقی دستمزد نقدی تعیین شده برای سال جاری را ناکافی دانست و گفت در شرایط تورم اقتصادی مصوبه دولت بر خلاف تاکید قانون، تامین کننده معاش کارگران نیست و دولت موظف است این فاصله را در دستمزد سال آتی جبران کند.

«رحمان عجم» رئیس شورای اسلامی کار معدن البرز شرقی در این زمینه به ایلنا گفت: در شرایطی که قیمت کالاهای اساسی همچنان از کنترل دولت خارج است و کارگران با پایه دستمزد ۶۰۰ هزار تومانی - طبق مصوبه شورای عالی کار - باید گذران زندگی کنند، به طور طبیعی پدیده چند شغلی و ارزان فروشی نیروی کار و در ادامه تشدید بحران بیکاری جوانان به وجود می آید.

این کارگر معدن گفت دولت باید در سال آینده بهای بیشتری به قشر کارگر بدهد و افزود: اجابت در خواست جامعه کارگری کشور به ویژه کارگران معادن در خصوص افزایش عادلانه مزد بر اساس نرخ تورم، برای رشد اقتصادی کشور نیز مفید است چرا که بزرگترین جامعه مصرف کنندگان کالای داخلی کارگران هستند و بالا رفتن قدرت خرید این قشر چرخ صنایع داخلی را می چرخاند.

او با بیان مثالی گفت: کارگران معدنچی البرز شرقی روزانه با ۸ الی ۱۲ ساعت کار در اعماق زمین حقوقی معادل ۷۰۰ هزار تا یک میلیون ۲۰۰ هزار تومان می‌گیرند. که این رقم حتی تامین کننده مخارج اولیه زندگی برای خانواده هایی که سرپرست شان ناچار است هفته‌ها در کمپ معدن به دور از خانه و زندگی سر کنند نیست. طبیعتا این خانواده ها توان خریدشان در حد زنده ماندن کفاف می دهد و جا برای باقی خرج ها نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز