خبرگزاری کار ایران

معاون روابط کار وزیر کار:

دادگاه‌های کارگری کارساز نیستند

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۵۴۳

«وحدت رویه‌ای در سیستم رسیدگی به دعاوی کارگران و کارفرمایان وجود ندارد و هر دو صنف از این وضعیت ناراضی هستند.»

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سیستم فعلی رسیدگی به دعاوی کارگری در کشور کارساز نیست.

به گزارش ایلنا، حسن هفده تن در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اردبیل گفت: وحدت رویه‌ای در سیستم رسیدگی به دعاوی کارگران و کارفرمایان وجود ندارد و هر دو صنف از این وضعیت ناراضی هستند.

وی افزود: هم اکنون مدل و طرح جدیدی در حال تدوین است تا سرعت و کیفیت رسیدگی به دعاوی ارتقا یابد.

هفده تن با بیان اینکه کارهای کار‌شناسی و پژوهشی مختلفی در راستای تدوین این طرح جدید انجام شده است گفت: روابط کار تصمیم سازی چند بعدی بوده و در آن باید به همه جوانب توجه شود.

وی با اشاره به اینکه دعاوی کارگری و کارفرمایی در کشور رقم بالایی را به خود اختصاص داده است افزود: هم اکنون بیش از ۲۵۰ هزار پرونده در این زمینه در دست بررسی است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰ هزار تشکل کارگری و کارفرمایی در کشور افزود: یک هزار و ۴۰۰ مورد از این تعداد در یک سال گذشته ایجاد شده است.

او ادامه داد: هدف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی مشارکت دادن این تشکل‌ها در نهادهای تصمیم سازی دولت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز