خبرگزاری کار ایران

علی اکبر ولایتی پس از دیدار با وزیر امور خارجه نروژ:

ایران هیچ گاه از مذاکره رویگردان نیست

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۴۷۵

ایران از همان ابتدای طرح موضوع هسته ای هیچ گاه مذاکرات را رد نکرده و همواره برای حل مسائل مطرح شده در صحنه بین المللی و با توجه به تحریکاتی که برخی کشورهای غربی داشتند طالب مذاکره بوده است.

رئیس مرکزتحقیقات استراتژیک جمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز(شنبه) پس از دیدار با «بورگ برنده» وزیر امور خارجه نروژ در جمع خبرنگاران اعلام کرد نظر " برنده " را درباره تلاش غربی ها برای تمدید مذاکرات به منظور اعمال فشار بیشتر به ایران پرسید.

به گزارش ایلنا، علی اکبر ولایتی افزود: ایران از همان ابتدای طرح موضوع هسته ای هیچ گاه مذاکرات را رد نکرده و همواره برای حل مسائل مطرح شده در صحنه بین المللی و با توجه به تحریکاتی که برخی کشورهای غربی داشتند طالب مذاکره بوده است.

وی ادامه داد: از ابتدا روش جمهوری اسلامی ایران روشن بود که به دنبال تولید و مصرف صلح آمیز انرژی هسته ای است. برای اینکه یکی از منابع مهم انرژی پاک در آینده انرژی هسته ای خواهد بود.

رییس مرکز تحقیقات استراتژی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: روز به روز نیاز بشر به انرژی هسته ای بیشتر می شود و ما نباید به روزی برسیم که برای انرژی هسته ای مجبور شویم از دیگران طلب کنیم که آنها از این موضوع به عنوان یک اهرم علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

ولایتی افزود: این یک فلسفه حاکم بر روش جمهوری اسلامی ایران در قضیه انرژی هسته ای است و ما از آنچه که کردیم مطمئن هستیم.

مشاور مقام معظم رهبری ادامه داد: درهای مراکز هسته ای ما از جمله نطنز، اراک، فوردو و دیگر مراکز به روی ناظرین بین المللی باز بوده و آمده اند و از این مراکز بازدید کرده اند و وجه مشترک گزارشات سازمان بین المللی انرژی اتمی این بود که هیچ نقطه شک برانگیزی راجع به کاربرد نظامی انرژی هسته ای ندیدند لذا ما می خواهیم هر چه زودتر این مذاکرات به پایان برسد و مطابق با آنچه در ژنو در سال قبل بین ایران و ۱ + ۵ مقرر شد را اجرا کنند.

ولایتی اظهار داشت: متاسفانه از یک سو، ما به تعهدات خود عمل کرده ایم اما آنها به تعهدات خود عمل نکرده اند بلکه برعکس، خود آمریکایی ها بر میزان تحریم ها افزودند و بعضا اظهارنظرهایی خارج از قاعده نیز می کنند که مورد انتقاد کشورهای بی طرف دنیا قرار می گیرد.

وی ادامه داد: اگر مقداری هم از پولی که مربوط به ایران است و آنها به ناحق در انتقال آن وقفه ایجاد کرده اند آزاد کرده اند می خواهند بابت آن به جمهوری اسلامی ایران منت بگذارند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نظر جمهوری اسلامی ایران این است که هر چه زودتر این مذاکرات به نتیجه برسد ولی در عین حال هیچ گاه از مذاکره رویگردان نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز