خبرگزاری کار ایران

برج میلاد سوگواره هنری ادبی وعاشورایی را برگزار می‌کند

کد خبر : ۲۱۹۳۹۸

نخستین سوگواره هنری، ادبی و عاشورایی هنرهای تجسمی برج میلاد تهران با عنوان «سرخ و سیاه به رنگ عشق» در ۳ بخش عکاسی، طراحی گرافیک و تصویرگری برگزار می‌شود.

نخستین سوگواره هنری، ادبی و عاشورایی هنرهای تجسمی برج میلاد تهران با عنوان «سرخ و سیاه به رنگ عشق» در ۳ بخش عکاسی، طراحی گرافیک و تصویرگری برگزار می‌شود.
به گزارش ایلنا، یادمان ملی ایرانیان به مناسبت ایام سوگواری در ماه‌های محرم و صفر سوگواره مسابقه هنرهای تجسمی «سرخ و سیاه به رنگ عشق» را در ۳ بخش عکاسی، طراحی گرافیک و تصویرگری را از ۴ تا ۱۹ دی‌ماه ۹۳ برگزار می‌کند.
هدف از برگزاری این سوگواره ثبت جلوه‌های معنوی و حضور پرشور مردم در برگزاری آئین‌های محرم و صفر، نمایش فرهنگ غنی اسلامی ایرانی و همچنین اهمیت این ماه‌ها در فرهنگ غنی شیعه در اقصی نقاط ایران است. برگزاری نمایشگاه از این آیین پرشکوه و دستیابی به اثار ارزشمند هنرمندان تجسمی از دیگر اهداف برگزاری نخستین سوگواره - مسابقه هنرهای تجسمی برج میلاد تهران است.
محورهای بخش‌های مختلف به شرح ذیل است:
بخش عکاسی:
حضور پرشور مردم ایران اسلامی در مراسم عزاداری دهه محرم
ثبت آیین‌های نذری در ایام محرم و صفر
برگزاری آیین‌های روضه خوانی و تعزیه خوانی
بخش طراحی گرافیک(پوس‌تر)
طراحی پوسترهای تصویری و نوشتاری درباره ایثار، شهاد، آزادگی، حصر و تشنگی
طراحی پوسترهای تصویری و نوشتاری با استفاده از علائم و نشانه‌های محرم و صفر
طراحی پوس‌تر برای مراسم آیینی همچون عاشورا مانند کتیبه نویسی
بخش تصویرگری
حماسه عاشورا
رشادت‌ها و ایثارگری‌های این حماسه
معنویت و پیام عاشورا
تاثیر این حماسه بزرگ در زندگی امروز
مراسم‌های ایام سوگواری محرم و صفر

در مقررات سوگواره آمده است: شرکت برای عموم در این مسابقات آزاد است و شرکت کنندگان می‌توانند از ۱۰ آبان به سایت سوگواره به آدرس www. miladfestival. ir مراجعه کرده و متقاضیان باید فایل آثار خود را تا ۲۱ آذر ماه بر اساس قوانین اعلام شده در سایت ارسال کنند.
متقاضیان می‌توانند در بخش عکاسی و تصویرسازی ۵ اثر و گرافیک ۳ اثر با رزلوشن ۲۰۰ DPI فرمت JPG و مد RGB با رعایت سایز اعلام شده در مقررات تخصصی هر بخش ارسال کنند. ارسال اثر توسط هنرمندان و شرکت در سوگواره به منزله اعلام مالکیت معنوی این اثر است و در صورت اثبات خلاف این امر در هر مرحله عواقب حقوقی و جزایی بر عهده شرکت کننده خواهد بود.
برگزار کننده حق استفاده از آثار پذیرفته شده را برای خود در کاتالوگ و پوس‌تر سوگواره دارد و ارسال اثر و شرکت در مسابقه به منزله پذیرش آیین‌نامه سوگواره است و تصمیم درباره مسائل پیش‌بینی نشده بر عهده برگزار کننده است. این سوگواره به صورت دیجیتال برگزار می‌شود و هنرمندان در هر ۳ رشته آثار خود را می‌توانند به صورت دیجیتال ارسال کنند.
در این سوگواره به پذیرفته شدگان اثر گواهی شرکت و مبلغ یک میلیون ریال از سوی دبیرخانه اهدا می‌شود. همچنین نمایشگاهی از آثار پذیرفته شده از تاریخ ۴ تا ۱۹ دی‌ماه در برج میلاد برگزار خواهد شد.
مراسم اختتامیه مراسم در روز ۱۶ دی ساعت ۱۷ در سالن مرکز همایش‌های برج میلاد تهران با معرفی برگزیدگان برگزار می‌شود، جوایز نفرات بر‌تر در هر بخش شامل نفر اول دیپلم افتخار، تندیس سوگواره و مبلغ ۳ میلیون تومان، نفر دوم دیپلم افتخار و مبلغ ۲ میلیون تومان، نفر سوم دیپلم افتخار و مبلغ یک میلیون تومان خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی برج میلاد تهران، علی هاشمی شهرکی، کوروش پاسانژاد، فرزاد هوشیار پارسیان و مسعود زنده‌روح کرمانی از اعضای شورای هنری این سوگواره هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز