خبرگزاری کار ایران

درگیری شدید نظامیان صهیونیست با فلسطینی‌ها در کرانه باختری

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۱۹۵

جوانان فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری در حمایت از مسجد الاقصی با نیروهای اسرائیلی درگیر شدند که در جریان آن ده‌ها فلسطینی زخمی شدند.

مناطق مختلف کرانه باختری شاهد درگیری شدید فلسطینی‌ها با نیروهای رژیم صهیونیستی در حمایت از «مسجد الاقصی» بود.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، جوانان فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری در حمایت از مسجد الاقصی با نیروهای اسرائیلی درگیر شدند.

نیروهای اسرائیلی در این درگیری‌ها از گلوله‌های واقعی، گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور استفاده کردند که در اثر آن ده‌ها فلسطینی زخمی شدند.

در شهر قدس که نظامیان اسرائیلی به طور گسترده‌ای در آن حضور دارند، فلسطینی‌ها به شدت با نیروهای اسرائیلی درگیر شدند.

یک شهرک‌نشین صهیونیست نیز شب گذشته دو فلسطینی را با خودروی خود زیر گرفته و آنها را زخمی کرد.

صد‌ها فلسطینی در شهر «رام الله» و در نزدیکی ایست بازرسی نظامی «قلندیا»(حد فاصل رام‌الله و قدس) با نیروهای اسرائیلی درگیر شدند.

فلسطینی‌ها که به دعوت جنبش مقاومت اسلامی(حماس) برای حمایت از مسجد الاقصی تظاهرات کردند به سمت ایست بازرسی قلندیا رفته و با سربازان اسرائیلی درگیر شدند و توانستند برج نظامی که در نزدیکی این ایست بازرسی قرار داشت را به آتش بکشانند.

نیروهای اسرائیلی برای متفرق کردن فلسطینی‌ها از گلوله‌های واقعی و پلاستیکی و نیز گاز اشک آور استفاده کردند که باعثزخمی شدند ده‌ها فلسطینی شد.

منابع پزشکی فلسطینی نیز گفتند که یک کودک و یک جوان در درگیری میان فلسطینی‌ها و نیروهای اسرائیلی در روستا «نبی صالح» و سه فلسطینی دیگر در روستای «سلواد» زخمی شده و یک خبرنگار نیز در این روستا توسط نیروهای اسرائیلی بازداشت شد.

در همین حال، ده‌ها شهروند فلسطینی و شهروند خارجی در تظاهرات هفتگی در روستای «بلعین» توسط نیروهای اسرائیلی زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، روستاهای «نعلین»، «عابود» و «الرام» در نزدیکی رام‌الله نیز شاهد درگیری شدید فلسطینی‌ها با نیروهای اسرائیلی بود.

در شهر «الخلیل» نیز در پی دعوت حماس برای برگزاری تظاهرات، درگیری‌های شدیدی میان فلسطینی‌ها و نیروهای اسرائیلی رخ داد.

در شهرهای «بیت لحم» و «نابلس» نیز درگیری‌های شدیدی میان فلسطینی‌ها و نیروهای اسرائیلی رخ داد و در جریان آن ده‌ها نفر زخمی شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز