خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله سیستانی خواستار حمایت دولت از عشایر سنی در برابر داعش شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۱۵۸

آیت‌الله سیستانی از دولت عراق و وزارتخانه‌های دفاع و کشور خواست هر چه سریع‌تر از عشایر سنی از جمله عشیره «البونمر» و دیگر عشایر که با گروه تروریستی داعش می‌جنگند، حمایت کند.

آیت‌الله «سید علی سیستانی» مرجع عالی‌قدر شیعیان عراق از دولت این کشور خواست از عشایر سنی در برابر داعش حمایت کند.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز‏‏، آیت‌الله سیستانی در پیامی که «شیخ عبدالمهدی الکربلائی» نماینده ایشان پس از نماز جمعه در کربلا قرائت کرد، از دولت عراق و وزارتخانه‌های دفاع و کشور خواست هر چه سریع‌تر از عشایر سنی از جمله عشیره «البونمر» و دیگر عشایر که با گروه تروریستی داعش می‌جنگند، حمایت کند.

الکربلائی اقدام داعش مبنی بر اعدام ده‌ها نفر از عشیره البونمر به علت اتخاذ موضع ملی و دفاع از شهر‌ها و خانواده‌هایشان و نیز مخالفت با تروریست‌ها را امری عجیب ندانست زیرا این گروه تروریستی به دور از هر گونه ارزش اسلامی و انسانی است.

وی ضمن تسلیت به خانواده‌های قربانیان عشیره‌ای در الانبار تاکید کرد که رهایی عراق از تروریسم داعش فقط با اتحاد و کمک عراقی‌ها به هم محقق می‌شود.

الکربلائی از پیروزهای ارتش عراق، نیروهای مردمی و نیروهای پیشمرگه در جنگ با داعش تقدیر کرده و خواستار آزادی مناطقی شد که این گروه تروریستی اشغال کرده است.

خطیب نماز جمعه کربلا در ادامه تاکید کرد که پیروزهای اخیر ارتش عراق و نیروهای مردمی بر داعش در «جرف الصخر»، «العظیم»، شمال «تکریت» و «بیجی» همه را امیدوار کرده است که پیروزی ممکن و نزدیک است.

وی همچنین خواستار حفظ دستاورد‌ها و اراضی‌ شد که از تروریست‌های بیگانه پاک‌سازی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز