خبرگزاری کار ایران

اطلاع رسانی تامین اجتماعی به کارفرمایان الکترونیکی شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۰۲۸

«با اقدامات انجام شده توسط این سازمان، کارفرمایان می‌توانند برگه‌های اخطاریه، اجرائیه، اعلامیه و صورت حساب‌های خود را به صورت غیر حضوری و اینترنتی دریافت کنند».

مدیرکل درآمد حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی از اجرای طرحی خبر داد که کارفرمایان از این پس می‌توانند ابلاغ‌های تامین اجتماعی را به صورت غیر حضوری و الکترونیکی دریافت کنند.

به گزارش ایلنا، «مهرداد قریب» گفت: با اقدامات انجام شده توسط این سازمان، کارفرمایان می‌توانند برگه‌های اخطاریه، اجرائیه، اعلامیه و صورتحساب‌های خود را به صورت غیر حضوری و اینترنتی دریافت کنند.

وی در خصوص چگونگی استفاده از چنین امکانی توسط کارفرمایان بیان کرد: در نخستین گام، متقاضیان باید با مراجعه به شعب تامین اجتماعی، تعهد نامه و فرمهای مربوطه را تکمیل کنند. سپس از طرف شعب تامین اجتماعی یک رسید به آن‌ها ارایه می‌شود که نام کاربری و رمز عبور کارفرما برای اولین بار در برگه دریافتی قرار دارد و در اولین ورود به سامانه، باید رمز خود را تغییر دهند.

قریب اظهار داشت: کارفرمایانی که برای ارائه لیست حق بیمه به صورت اینترنتی، قبلاً رمز دریافت کرده‌اند نیازی به دریافت رمز مجدد ندارند و فقط باید به شعبه تأمین اجتماعی مربوطه مراجعه کنند تا ابلاغ الکترونیکی برای آن‌ها فعال شود.

مدیرکل درآمد حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی از کارفرمایان علاقه‌مند به بهره‌مندی از چنین خدمت نوینی خواست تا شماره تلفن همراه و آدرس پست الکترونیکی خود را برای دریافت رمز ابلاغ الکترونیکی به شعب تامین اجتماعی ارائه دهند.

وی اضافه کرد: پس از پایان یافتن مراحل ثبت نام در طرح مذکور، در زمان صدور ابلاغ‌های تأمین اجتماعی اعم از اخطاریه، اجرائیه، اعلامیه و صورتحساب‌ها، به جای ابلاغیه‌های کاغذی، پیامک و پست الکترونیکی به کارفرما ارسال خواهد شد.

قریب افزود: متقاضیان پس از دریافت رمز، با مراجعه به سامانه ابلاغ الکترونیکی به نشانی eblagh. tamin. ir ودرج نام کاربری و رمز عبور، می‌توانند برگه‌های احکام مطالباتی را مشاهده کنند. ملاک محاسبه مواعد برای سازمان ۴۸ ساعت بعد از تاریخ ارسال داده پیام به صندوق‌های اطلاعاتی کارفرما در درگاه ابلاغ الکترونیکی خواهد بود.

وی همچنین از کارفرمایان خواست تا به منظور انجام پیگیری‌های بعدی در خصوص مطلع شدن از جزئیات و نحوه تسویه بدهی به شعب تامین اجتماعی مراجعه کنند و در جریان جزئیات بیشتر این طرح قرار گیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز