خبرگزاری کار ایران

فقط یک درصد از بودجه فرهنگ و هنر به وزارت ارشاد اختصاص داده شد

کد خبر : ۲۱۸۹۷۵

از ۳/۵ درصد اعتبار اختصاصی به حوزه فرهنگ و هنر، کمتر از یک درصد به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزیر مجموعه آن اختصاص می‌یابد و این رقم خیلی پایین است.

علی اصغر کاراندیش مروستی معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ وارشاداسلامی در دومین روز از سفر خود به اردبیل در جمع کارکنان اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان گفت: تا یکماه آینده چارت سازمانی وزارت ارشاد اصلاح می‌شود.

به گزارش ایلنا، علی اصغر کاراندیش مروستی معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ وارشاداسلامی و مدیران ستادی حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع در دومین روز از سفر خود به اردبیل و در جمع کارکنان اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان از چارت سازمانی وزارت ارشاد تا یکماه آینده خبر داد.

وی گفت: چارت تشکیلاتی و سازمانی وزارت فرهنگ وارشاداسلامی مربوط به سال ۷۷ بوده و برآنیم با حمایت‌ها و همراهی‌های معاون محترم رییس جمهور، تا یکماه آینده این چارت را اصلاح کنیم.

وی گفت: با هدف تقویت ادارات شهرستان‌ها، نیروهای قراردادی به شرط حضور در شهرستان‌ها و قبولی در آزمون، به پیمانی تبدیل وضعیت می‌شوند.

وی با اعلام اینکه از ۷۰۰ مجتمع فرهنگی و هنری کشور، تنها ۱۵ مجتمع فرهنگی و هنری در سراسر کشور مصوب هیئت دولت است، گفت: براساس طرحی که ارایه داده‌ایم، مجتمع‌هایی را که توان درآمدزایی داشته باشند، به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم.

علی اصغر کار اندیش مروستی در جمع کارکنان اداره کل ارشاد اردبیل با اشاره به پایین بودن اعتبار فرهنگی گفت: از ۳/۵ درصد اعتبار اختصاصی به حوزه فرهنگ و هنر، کمتر از یک درصد به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزیر مجموعه آن اختصاص می‌یابد و این رقم خیلی پایین است.

وی با انتقاد از برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها و اختصاص هزینه‌های میلیاردی برای کارهای هنری و فرهنگی از جمله نمایشگاههای کتاب افزود: به اندازه هزینه‌های اعمال شده آنطور که باید و شاید، در ترویج فرهنگ کتابخوانی پشرفتی صورت نگرفته است.

معاون وزیر درراستای حمایت از همکاران و اهالی فرهنگ و هنر که متاسفانه مبتلا به بیماری صعب العلاج و پرهزینه هستند این نوید را داد که وزارت ارشاد علاوه بر بیمه تکمیلی به صورت دیگر در تامین بخشی از هزینه‌های این عزیزان مساعدت خواهد کرد.

وی در تکمیل این خبر افزود: همچنین برای همکارانی که از داروهای خاص با هزینه‌های بالا استفاده می‌کند، ماهانه یکصد هزار تومان به عنوان کمک هزینه دارویی در نظر گرفته‌ایم.

حمایت و مساعدت معاون توسعه ومدیریت منابع از همکارانی که تا به حال موفق نشده‌اند به زیارت حرم آقا علی بن موسی الرضا(ع) مشرف شوند و کمک در پرداخت شهریه همکارانی که فرزندشان در مدارس تیزهوشان تحصیل می‌کنند دیگر اخبار مسرت بخشی بود که در این نشست کارکنان را به شوق آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز