خبرگزاری کار ایران

از سوی رییس جمهور؛

لایحه ایجاد منطقه آزاد جاسک و منطقه ویژه دارویی البرز تقدیم مجلس شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۹۳۵

رییس جمهوری لایحه " ایجاد منطقه آزاد تجاری – صنعتی جاسک در استان هرمزگان و منطقه ویژه اقتصادی دارویی در استان البرز " که به پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی در جلسه ۵/۶ / ۱۳۹۳ هیئت وزیران به تصویب رسیده است، برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس کرد.

لایحه «ایجاد منطقه آزاد تجاری – صنعتی جاسک در استان هرمزگان و منطقه ویژه اقتصادی دارویی در استان البرز» برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شد.

به گزارش ایلنا، رییس جمهوری لایحه " ایجاد منطقه آزاد تجاری – صنعتی جاسک در استان هرمزگان و منطقه ویژه اقتصادی دارویی در استان البرز " که به پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی در جلسه ۵/۶ / ۱۳۹۳ هیئت وزیران به تصویب رسیده است، برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس کرد.

حسن روحانی رییس جمهوری این لایحه را در ۶/۸ / ۱۳۹۳ تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

متن این لایحه به شرح زیر است:

مقدمه توجیهی:

یکی از ابزار های برای توسعه صادرات و ایجاد اشتغال در کشور، کاهش موانع قانونی است که این امر از طریق تاسیس مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی میسر است. لذا به منظور رفع موانع رشد و توسعه و ایجاد رونق اقتصادی در برخی مناطق کشور، لایحه زیر برای طی تشریفات قانونی تقدیم می شود:

" لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری – صنعتی جاسک در استان هرمزگان و منطقه ویژه اقتصادی دارویی در استان البرز "

ماده واحده – به دولت اجازه داده می شود در استان هرمزگان(جاسک) منطقه آزاد تجاری – صنعتی و در استان البرز(ساوجبلاغ) منطقه ویژه اقتصادی دارویی در محدوده هایی که به تصویب هیئت وزیران می رسد، ایجاد نماید. منطقه آزاد یاد شده براساس قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری – صنعتی جمهوری اسلامی ایران – مصوب ۱۳۷۲ – و منطقه ویژه یاد شده بر اساس قانون تشکیل و اداره مناطق ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران – مصوب ۱۳۸۴ – اداره خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز