خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام سید احمد خاتمی در سخنرانی احیای امر به معروف و نهی از منکر:

تلنگر به مرتکبان منکر، بدون اجازه قانون جایز نیست و خود منکر است

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۹۲۰

دشمن بر آن است که چهره امر به معروف را خشن جلوه دهد و از این راه این فریضه الهی را منزوی کند در حالی که دستور قرآن این است که امر به معروف با برخورد نرم، مهربانانه، ‌ کرامت‌آمیز و اقناعی انجام گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی در سخنرانی با محور احیای امر به معروف و نهی از منکر که در میدان امام حسین برگزار شد، با بیان اینکه عامل یا عوامل اسیدپاشی اصفهان چهره نظام را موحش جلوه دادند، بیان کرد: نظام باید حق خود را از آنها بگیرد و آنها را مجازات کنند.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: دشمن بر آن است که چهره امر به معروف را خشن جلوه دهد و از این راه این فریضه الهی را منزوی کند در حالی که دستور قرآن این است که امر به معروف با برخورد نرم، مهربانانه، ‌ کرامت‌آمیز و اقناعی انجام گیرد. بسیاری از کسانی که مرتکب منکر می‌شوند نسبت به آن منکر ناآگاه هستند و بنابراین امر به معروف باید به شیوه مهربانانه انجام شود.

خاتمی ادامه داد: مرتکب منکر بیمار است بنابراین با بیمار با خشونت رفتار نمی شود. امر به معروف و نهی از منکر با مهر و کرامت عجین شده است.
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی با تاکید بر اینکه اسیدپاشی اصفهان نمی‌تواند کار یک انسان باشد، اضافه کرد: ‌ مغرضان خارجی این حادثه را به متدینان نسبت دادند و عمال خائن آنها در کشور در این دروغ دمیدند. برخی رسانه ها و روزنامه ها این جنایت را به آمران به معروف منتسب کردند که این جنایت، جنایت کمی نبود. زیرا در این مسئله پای جناح و بازی سیاسی در کار نبود.
وی در ادامه بیان کرد: آنجا که برای امر به معروف به اقدام عملی نیاز است باید این اقدام با حکم قاضی انجام بگیرد. یک تلنگر به مرتکبان منکر بدون اجازه قانون جایز نبوده و خود منکر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز