خبرگزاری کار ایران

یک تهران‌شناس در گفت‌وگو با ایلنا:

زیرگذر چهارراه ولیعصر پایداری نظام اجتماعی شهر را از بین برده است

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۸۸۴

برای انجام چنین طرح‌هایی مسائلی همچون حفظ هویت شهر، حفظ تاریخچه شهر و حفظ تاریخچه منطقه باید در نظر گرفته شود بنابراین شهرداری باید امکان عبور شهروندان از سطح خیابان را فراهم کند.

یک تهران‌شناس ضمن انتقاد به طرح احداثزیرگذر چهارراه ولیعصر گفت: در انجام این پروژه دوام و پایداری نظام اجتماعی شهر در نظر گرفته نشده و در مورد مسائل جامعه‌شناسی نیز کارشناسی‌های لازم صورت نگرفته است.

«احمد محیط‌طباطبایی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد زیرگذر چهارراه ولیعصر تهران گفت: بسیاری از رفتارهایی که طی سالیان اخیر با شهر انجام شده به لحاظ تئوری و فنی با آنچه در دنیا رخ می‌دهد همخوانی دارد اما واقعیت این است که به غیر از جنبه‌های فنی مسائل مهم دیگری همچون امور فرهنگی، تاریخی و جامعه‌شناختی شهر نیز باید در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر خاطرات و حافظه یک شهر، اظهار کرد: چهارراه ولیعصر بخشی از تاریخ و حافظه تهران است؛ زمانی کافه شهرداری در گوشه‌ای از این چهارراه قرار داشت و در گوشه‌های دیگر این چهارراه نیز فضاهای مشابه و خاص تاریخی واقع شده بود، بنابراین درست نیست که این بخش از حافظه تهران از دید و رفت و آمد عابران پیاده محروم بماند.

این تهران‌شناس با اشاره به اینکه این زیرگذر نوعی ناهنجاری در فضای شهر به وجود آورده است، گفت: علاوه بر آنکه این زیرگذر سبب شده مردم نتوانند از پیاده‌روهای چهارراه عبور کنند، سازه ورودی ایستگاه مترو نیز به دید تئا‌تر شهر ضربه زده در حالی که ورودی مترو می‌توانست چند متری از محل کنونی آن فاصله داشته باشد.

محیط‌طباطبایی بابیان اینکه شهرداری باید امکان عبور شهروندان از بالای زیرگذر را فراهم کند؛ ادامه داد: در واقع طرحی که انجام شده برای تسهیل رفت و آمد ماشین است و در آن دوام و پایداری نظام اجتماعی شهر در نظر گرفته نشده و مشخص است که برای انجام این پروژه در مورد مسائل جامعه‌شناسی کار‌شناسی صورت نگرفته است.

این تهران‌شناس با تاکید بر اینکه شاید شهرداری می‌توانست تسهیل عبور و مرور را با یک پل عابر پیاده امکان‌پذیر کند، افزود: برای انجام چنین طرح‌هایی مسائلی همچون حفظ هویت شهر، حفظ تاریخچه شهر و حفظ تاریخچه منطقه باید در نظر گرفته شود، بنابراین شهرداری باید امکان عبور شهروندان از سطح خیابان را فراهم کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز