خبرگزاری کار ایران

دریابیگی در اولین نشست ستاد بزرگداشت ۲۹آبان سالروز قانون کار:

هدف قانون کار باید اعتلای نیروی کار باشد

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۷۹۸

لایحه اصلاح قانون کار که از جانب دولت پیشین به مجلس ارسال شده است، از نظرکارگران اصلاح نیست بلکه تغییر است / در اصلاحیه قانون کار باید در ابتدا نظر شرکای اجتماعی جلب شود و براساس آن طرف مظلوم مورد توجه باشد.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: قانون کار حاصل یک دوره پرفراز و نشیب فانون گذاری در کشوراست تک تک کارگران حامی و پشتیبان این قانون هستند.

به گزارش ایلنا از ساری، نصراله دریابیگی در اولین نشست ستاد بزرگداشت ۲۹آبان سالروز قانون کار، با اشاره به تلاش‌های دولت دهم برای تغییر این قانون گفت: لایحه اصلاح قانون کار که از جانب دولت پیشین به مجلس ارسال شده است، از نظرکارگران اصلاح نیست بلکه تغییر است.

او افزود: تغییراتی که در لایحه اصلاح قانون کار صورت گرفته است باعثتسهیل اخراج کارگران، رسمیت بخشیدن به انعقاد قرارداد موقت برای مشاغل دائمی، افزودن چندین مقام دولتی به شورای عالی کار و… می‌شود.

این فعال کارگری با بیان اینکه جامعه کارگری بیدار است و اجازه تضییع حقوق خود را به واسطه تغییر یکطرفه قانون کار نخواهد داد افزود: در اصلاحیه قانون کار باید در ابتدا نظر شرکای اجتماعی جلب شود و براساس آن طرف مظلوم مورد توجه باشد.

دبیر خانه کارگرمازندران با یادآوری اینکه از تصویب قانون کار ۲۴ سال می‌گذرد، به طرح چند سوال پرداخت و گفت: آیا دولت در طول این سال‌ها توانسته‌است تمامی موارد قانون کار را به طور کامل اجرا کند، آیا قانون کار به اهدافش در مورد امنیت شغلی، بیمه‌های اجتماعی، ‌درمان، بازنشستگی، ایمنی و بهداشت کار، کار و کودک و… رسیده است؟

این فعال کارگری همچنین تصویب طرح بهسازی قراردادهای موقت کار را از دیگر مطالبات مهم جامعه کارگری برشمرد و گفت: این طرح با تلاش‌های رئیس فراکسیون کارگری مجلس از مجلس ششم مطرح شده ولی به دلایلی به تصویب نرسیده است که ما از مجلس انتظار داریم از این طرح حمایت کرده و دولت نیز با تهیه لایحه موارد لازم را مد نظر قرار دهد.

وی بابیان اینکه لایحه اصلاح قانون کار با برخی اصول قانون اساسی در تعارض است، در خصوص به رسمیت شناخته شدن حق اعتراض صنفی برای کارگران در این لایحه گفت: وقتی در این لایحه امینت شغلی کارگر به دستان کارفرما سپرده شده است کارگران چگونه می‌توانند برای پیگیری خواسته‌های خود به کارفرما معترض شوند.

دبیراجرایی تشکیلات خانه کارگرمازندران بابیان اینکه هدف قانون کار باید اعتلای نیروی کار باشد، گفت: اگر چه در حال حاضراین قانون دارای ایرادات ونقص‌هایی است اما باید با کالبد شکافی و ارایه راهکارهای درست در راستای تقویت و رفع نقاط ضعف آن تلاش کنیم.

دریابیگی اظهار کرد: نگاه ما به قانون کار باید نگاه اصلاحات و هدف از قانون کار باید اعتلای نیروی کار، بالابردن وجدان، عظمت و ارزشمندی کار باشد که اگر قانون کار در این راستا حرکت کند قشرکارگر استقبال خواهد کرد.

دبیراجرایی تشکیلات خانه کارگرمازندران خاطرنشان کرد: مراسم گرامیداشت بیست و چهارمین سال‌روز تصویب قانون کار با حضور هزاران کارگردر سراسر استان مازندران به مرکزیت ساری برگزارخواهد شد ودراین روز کارگران از این قانون به یادگار مانده از امام شهیدان به دفاع خواهند پرداخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز