خبرگزاری کار ایران

درحال حاضر کمیته داوران دبیر ندارد؛

طغرایی: نفوذ نداشته باشیم، حق بوکسورهایمان را می خورند / طلب داوران را پیگیری می کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۷۲۰

فدراسیون با مشکلات شدید مالی روبروست. به همین دلیل تاکنون حق الزحمه داوران پرداخت نشده است. با این حال، هم بنده و هم حاج آقا ناطق پیگیر این مساله هستیم.

رئیس جدید کمیته داوران فدراسیون بوکس گفت: تا زمانی که در آسیا نفوذ نداشته باشیم، حق بوکسورهای کشورمان همچنان پایمال می شود.

بهرام طغرایی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص برنامه های آینده کمیته داوران فدراسیون بوکس، خاطر نشان کرد: اولین اقدام ما، تهیه بانک اطلاعات سیستم داوری است که بر اساس آن بدانیم در سراسر کشور چند داور ۳،۲ و ۱ ستاره، بین المللی، آیبا و ملی داریم تا از این طریق بتوانیم برای بهبود وضعیت داوری، گام هایی برداریم.

وی افزود: تاکنون اطلاعات ما در زمینه شرایط داوری و همچنین درجات داوران کشورمان، به طور کامل نبوده است. اگر اطلاعات ما کامل شود، بهتر می توانیم نواقص را شناسایی کنیم و برای ارتقاء داوری بوکس ایران، اقدامات مناسب را انجام دهیم.

داور یک ستاره بوکس کشورمان ادامه داد: در مسابقات آسیایی و جهانی، تنها داوران ۳ ستاره می توانند قضاوت کنند. اما متاسفانه ما در حال حاضر، هیچ داور ۳ ستاره ای نداریم. ضمن این که تعداد داوران ۲ ستاره و یک ستاره هم چندان زیاد نیست.

طغرایی در پاسخ به این سئوال که مگر بابک بردبار اخیرا موفق به کسب درجه ۳ ستاره در دوره بین المللی ایتالیا نشده است، اظهار داشت: وی در این کلاس شرکت کرده، اما هنوز مدارک و تاییدیه ۳ ستاره بودنش به فدراسیون ارسال نشده است.

وی همچنین درباره برنامه های بین المللی کمیته داوران، یادآور شد: از فدراسیون آسیا درخواست کرده ایم یکی از مدرسان آیبا را به ایران اعزام کنند تا نسبت به برگزاری دوره های آموزشی به ویژه برای داوران تک ستاره اقدام کنیم.

رئیس کمیته داوران فدراسیون بوکس، با اشاره به این که باید در آسیا و حتی جهان نفوذ داشته باشیم، گفت: تا زمانی که در سطح بین المللی و آسیایی نفوذی در داوری نداشته باشیم، همچنان حق بوکسورهای کشورمان در مسابقات مختلف تضییع می شود. این موضوع را در جلسه روز دوشنبه کمیته فنی نیز گفتم. چرا که همه خانواده بوکس و از جمله بنده می دانیم که مقوله داوری در ورزش بوکس با سایر رشته ها تفاوت دارد و البته بسیار مهم نیز هست.

داور یک ستاره بوکس ایران در ادامه، در خصوص این که تا همین اواخر نیز کمیته داوران با دو دبیر اداره می شد، تصریح کرد: تا پیش از درگذشت مرحوم پشت پناه، وی دبیر کمیته بود که البته ابلاغ ایشان را نزده بودیم. اما در حال حاضر کمیته داوران دبیر ندارد تا در آینده در این باره تصمیم گیری کنیم.

طغرایی در پایان، در مورد پرداخت نشدن دستمزد دو سال اخیر داوران کشورمان، اظهار داشت: فدراسیون با مشکلات شدید مالی روبروست. به همین دلیل تاکنون حق الزحمه داوران پرداخت نشده است. با این حال، هم بنده و هم حاج آقا ناطق پیگیر این مساله هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز