خبرگزاری کار ایران

بیکاری ۳۵ کارگر پتروشیمی هگمتانه بدون دریافت ۴ ماه دستمزد

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۴۰۲

«کارگران ۴ ماه دستمزد معوقه و بین ۴ تا ۷ ماه عدم واریز بیمه، مزایا عیدی، حقوق سنوات، خواربار و حق مسکن را از این شرکت پیمانکاری طلبکارند.»

منابع خبری ایلنا گزارش دادند یک شرکت پیمانکاری در پروژه پتروشیمی هگمتانه همدان ۳۵ نفر از پرسنل پایپینگ خود را در سه ماه گذشته اخراج کرده و پیگیری‌های حقوقی پرسنل اخراجی برای دریافت معوقات حقوقی ۷ ماهه‌شان بی‌نتیجه مانده است.

به گفته این منبع آگاه، کارگران ۴ ماه دستمزد معوقه و بین ۴ تا ۷ ماه عدم واریز بیمه، مزایا عیدی، حقوق سنوات، خواربار و حق مسکن را از این شرکت پیمانکاری طلبکارند.

مراجعه چندباره کارگران پتروشیمی هگمتانه به اداره کار و تجمع در برابر استانداری همدان و امضای نامه دسته جمعی برای پیگیری مطالباتشان تاکنون بی‌نتیجه مانده است. کارگران پتروشیمی هگمتانه دلیل این امر را تخلف شرکت پیمانکاری در عدم انعقاد قرارداد کتبی بین پرسنل و شرکت پیمانکاری عنوان کرده‌اند.

آخرین بار تیرماه سال جاری بود که خبرگزاری مهر از قول نیکبخت استاندارهمدان گزارش داد پروژه پتروشیمی هگمتانه تا سه ماه آینده به بهره برداری می‌رسد. پیش از ان در بهمن ماه سال گذشته نیز محمد ناصر نیکبخت در جلسه بررسی وضعیت پتروشیمی هگمتانه از افزایش ۴۰ میلیارد تومانی سرمایه راه اندازی پتروشیمی هگمتانه واز واریز پنج میلیارد تومان از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی و پنج میلیارد تومان از سوی سرمایه گذار، به حساب پتروشیمی هگمتانه برای پرداخت حقوق و معوقات پرسنل این مجموعه خبر داده بود. اما این واحد صنعتی با گذشت هشت سال و ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی هنوز به مرحلهٔ بهره برداری نرسیده است. یکی از منابع کارگری به ایلنا گفت توجیهی که تاکنون مسولان شرکت برای توقف پروژه می‌اورند این است که منطقه با کمبود اب و بحران خشکسالی مواجه است که به نظر می‌رسد این اسندلال با تزریق بودجه‌ای که برای بهره برداری شرکت انجام شده قابل قبول نیست. هم اکنون صد و ده نفر نیروی کار متخصص در این شرکت به صورت قراردادی مشغول به کارند که به دلیل متوقف بودن پروژه در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز