خبرگزاری کار ایران

/ اهمیت انعکاس‌‌داخلی اخبار - ۳ /

صداقت، ‌صراحت و شفافیت باید الگوی کار رسانه‌ها باشد

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۲۹۱

رسانه‌ها باید به نقد آگاهانه بپردازند تا جامعه به تعالی برسد / عملکرد درست رسانه‌ها می‌توانند نقش زیادی در پیشگیری از تخلفات در جامعه داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: عملکرد درست رسانه‌ها می‌توانند نقش زیادی در شفاف‌سازی میان مردم و پیشگیری از تخلفات در جامعه داشته باشد.

غلامرضا انصاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد نقش رسانه‌ها در آگاهی‌بخشی به مردم گفت: رسانه‌ها رکن چهارم دموکراسی هستند و با رسالت آزادگی که بر دوش دارند، نقش برجسته‌ای را در آگاهی بخشی به مردم ایفا می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید به نقد آگاهانه بپردازند تا جامعه به تعالی برسد، افزود: امیدوارم همواره شرایطی در کشور حاکم باشد که رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های مکتوب بتوانند این نقش را با حفظ حدود و چارچوب‌های شناخته شده به خوبی داشته باشند و به نقد آگاهانه و منصفانه مسوولین و برسی مشکلات جامعه به صورت جدی بپردازند.

به گفته این عضو شورای شهر عملکرد درست رسانه‌ها می‌توانند نقش زیادی در شفاف‌سازی میان مردم و پیشگیری از تخلفات در جامعه داشته باشد.

وی در پاسخ به اینکه رسانه‌های داخلی چگونه می‌توانند از مراجعه مخاطبان به رسانه‌های خارج از کشور جلوگیری کنند، گفت: صداقت، ‌صراحت و شفافیت باید الگوی کار رسانه‌ها باشد، مردم ما بسیار باهوش و آگاه هستند و اگر قرار باشد رسانه‌ها توجیه کننده اشتباه مسوولان باشند؛ مردم پس از چند بار چشم‌پوشی، در ‌‌نهایت اطلاعات خود را از دیگر رسانه‌ها خواهند گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز