خبرگزاری کار ایران

مقابل ساختمان شرکت آبفا رخ داد؛

تجمع در اعتراض به تعویق حقوق و اخراج نماینده کارگران آبفای آبادان

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۶۷۷

۱۴۰ کارگر آبفای آبادان که حقوق فروردین، اردیبهشت، مرداد، شهریور و مهر را دریافت نکرده‌ان. / شرکت ارمغان نمای شوشتر به تازگی آقای «رضا گلستانی» نماینده صنفی کارگران آبفا را به اتهام پی گیری مطالبات معوقه همکارانش اخراج کرده است.

۱۴۰ کارگر آبفای آبادان که حقوق فروردین، اردیبهشت، مرداد، شهریور و مهر را دریافت نکرده‌اند در پی تداوم بی‌توجهی‌ کارفرمایان به مطالبات صنفی‌شان هر چند وقت یکبار در مقابل نهاد‌های مختلف دولتی در شهر آبادان تجمع می‌کنند. صبح امروز(دوشنبه پنجم آبان) در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق‌شان طی ۵ ماه گذشته و اخراج نماینده‌شان، مقابل ساختمان مرکزی شرکت آب و فاضلاب آبادان تجمع کردند.

منابع خبری ایلنا در شرکت آبفای آبادان گزارش دادند، یکی دیگر از دلایل اعتراض کارگران شرکت پیمانکاری «ارمغان نمای شوشتر»(مجری پروژه‌های شرکت آبفای آبادان)، اخراج نماینده صنفی‌شان است.

به گفته کارگران، شرکت ارمغان نمای شوشتر به تازگی آقای «رضا گلستانی» نماینده صنفی کارگران آبفا را به اتهام پی گیری مطالبات معوقه همکارانش اخراج کرده است.

این کارگران که در زمینه لوله گذاری انشعابات آب و رفع شکستگی لوله‌های شهر با شرکت آبفای آبادان همکاری دارند از پایان اردیبهشت ماه در استخدام شرکت پیمانکاری «فخر و ظفر» و پس از آن در استخدام شرکت «ارمغان نمای شوشتر» بوده‌اند.

به گفته این منبع خبری، مسئولیت پرداخت حقوق دو ماهه نخست سال جاری این کارگران به شرکت فخر و ظفر مربوط است، و باقی مانده بدهی را نیز باید شرکت ارمغان نمای شوشتر به عنوان پیمانکار جدید پرداخت کند.

به گفته کارگران، هیچکدام ازمسئولان شهرستان آبادان همانند فرمانداری، اداره کار و شرکت آب و فاضلاب در هیچ یک از اعتراضات پاسخگوی مطالبات کارگران نبودند وما در حال حاضر از بلاتکلیفی وبی توجه‌ای مسئولان خسته شده‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز